Kodeks usług premium rate wstrzymany

Publikacja: 13.06.2011 18:17

Opracowywany przez Komitet Usług Dodanych (KUD) Kodeks Jakości Świadczonych Usług Dodanych, o którym rpkom.pl rozmawiał niedawno z przewodniczącym KUD Wiesławem Mackiewiczem został odrzucony przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji.

Tym samym wyjaśniły się wątpliwości, jakie nieoficjalnie pojawiały się wokół dokumentu, który miał uporządkować reguły świadczenia usług typu premium rate, a w szczególności loterii SMS-owych.

Luki w przepisach dotyczących tych ostatnich wykorzystywali organizatorzy nieuczciwych loterii SMS, którymi zainteresował się zarówno Urząd Komunikacji Elektronicznej jak i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak napisała w oświadczeniu rada PIIT, powodem odrzucenia kodeksu jest właśnie niejednoznaczne stanowisko prezesa UOKiK (jego treść tutaj). Miał on określić, czy przewidziane w kodeksie przepisy, narzucające jego sygnatariuszom określone ramy postępowania, nie naruszają przepisów o wolnej konkurencji.

– Wobec niejednoznacznej odpowiedzi Prezesa UOKiK (Rada PIIT) postanowiła wstrzymać się z upublicznieniem treści tego Kodeksu – czytamy w oświadczeniu izby.

PIIT i KUD razem deklarują, że prace nad kodeksem będą trwały, a z UOKiK postarają się uzyskać bardziej jednoznaczne stanowisko na temat dokumentu.

Opracowywany przez Komitet Usług Dodanych (KUD) Kodeks Jakości Świadczonych Usług Dodanych, o którym rpkom.pl rozmawiał niedawno z przewodniczącym KUD Wiesławem Mackiewiczem został odrzucony przez Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji.

Tym samym wyjaśniły się wątpliwości, jakie nieoficjalnie pojawiały się wokół dokumentu, który miał uporządkować reguły świadczenia usług typu premium rate, a w szczególności loterii SMS-owych.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów