1,463 mln abonentów korzystających w sumie z 2,559 mln usług (tzw. RGU) miała na koniec września największa w Polsce sieć telewizji kablowej – UPC wraz z Aster. To oznacza, że w kwartał ubyło operatorom 15 tys. klientów, ale ci, którzy zostali korzystają i tak z nieco większej(o 5,2 tys.) liczby usług niż poprzednio.

Na wspomnianych blisko 2,6 mln usług 1,308 mln to usługi płatnej telewizji: przy czym na cyfrową wersję przypadało 715,4 tys., a na analogową 592,7 tys. RGU. To właśnie w segmencie telewizyjnym (i tylko w części analogowej) kablówka notuje odejścia abonentów: w czerwcu grupa UPC obsługiwała o 19,5 tys. telewizyjnych gniazdek więcej niż we wrześniu.

Z Internetu kablówki korzystało w końcu września br. 820,1 tys. abonentów, o 10,5 tys. więcej niż w czerwcu br.. Najmocniej – o 14,2 tys. – urosła kablówce natomiast baza klientów telefonu: do 431,6 tys.

Do  wskazanej na początku liczby usług grupy nie zaliczono natomiast usług komórkowych. Jak podało Liberty Global, właściciel UPC, we wrześniu abonenci kablówki mieli 46,2 tys. kart SIM.