W 2011 r. [b]Deutsche Telekom[/b] wprowadzi na kluczowych rynkach usługę „Mobile Wallet”. Pierwszymi rynkami, na jakich pojawi się ten produkt, będą Niemcy i Polska. Na 2012 r. zaplanowano rollouty w Czechach, Holandii i USA. – Nimecy i Polska to największe i najszybciej dostępne dla nas rynki – powiedział [b]Edward Kozel[/b], chief technology officer w Deutsche Telekom.

Usługa oparta będzie o technologię Near Field Communication ([b]NFC[/b]). – Mobilne płatności będą ewoluować. Na początku technologia zbliżeniowa posłuży do rozwiązań takich jak kontrola dostępu, bilety wstępu czy jako element programów lojalnościowych. Konsumenci jednak oczekują powszechnych, i łatwych usług płatności. Konieczne jest przez usługę osiągnięcie masy krytycznej – wyjaśniał Ed Kozel.

Płatności zostaną wprowadzone w pierwszej kolejności dzięki porozumieniu z Samsungiem, dostawcą słuchawek z modułem NFC. – Systemy mobilnych płatności mają ogromny potencjał na przyszłość – powiedział [b]Thomas Kiessling[/b], odpowiadający za produkty i innowacje w DT. Operator nie zdradził, jakie przychody (i w jakim czasie) ma wygenerować usługą Mobile Wallet.

Deutsche Telekom na razie nie ujawnił bankowych i finansowych partnerów usługi mobilnej płatności, choć rozmowy z nimi „już trwają”.

[i]z Barcelony[/i]