Gry i widżety pogodowe to ulubione aplikacje mobilne Polaków

Publikacja: 05.12.2012 16:55

Co drugi (47 proc.) użytkownik smartfona lub tabletu za ogromną zaletę tych urządzeń uważa możliwość pobierania za ich pomocą dodatkowych programów – wynika z raportu „Mobilny konsument w świecie mobilnego Internetu”, przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). W czołówce najpopularniejszych aplikacji znalazły się gry (korzysta z nich 42 proc. badanych).

Według autorów raportu sprzedaż smartfonów i tabletów jest w znacznej mierze napędzana przez coraz szerszą i bardziej atrakcyjną ofertą aplikacji. Co dziesiąty użytkownik smartfona lub tabletu (12 proc.) deklaruje wręcz, że jest to najważniejsza cecha takiego sprzętu, bez której produkt byłby zupełnie nieatrakcyjny. Kolejne 35 proc. uważa to za wielką zaletę. Łącznie więc dla niemal połowy użytkowników urządzeń mobilnych  możliwość pobierania aplikacji stanowi dużą przewagę takich urządzeń nad tradycyjnymi telefonami komórkowymi.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10