Aktualizacja: 03.03.2025 13:48 Publikacja: 22.09.2021 08:35
Łączne przychody Play i UPC Polska za 2020 rok wyniosły 9 mld zł
Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski
Kilka tygodni temu amerykańska grupa inwestycyjna Liberty Global, właściciel UPC Polska podała, że dostała wstępną ofertę zakupu kablówki od francuskiej grupy Iliad. Choć zastrzegła, że nie jest pewne, jak zakończą się rozmowy, a media spekulowały, że konkurentem do ręki UPC może być T-Mobile, to analitycy byli zdania, że do transakcji dojdzie.
Dziś w nocy Amerykanie i Iliad podpisali umowę w tej sprawie i uzgodnili ostateczne warunki. Kupującym UPC będzie P4, operator sieci Play. Zapłaci 7 mld zł (1,8 mld dol.).
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadanie bieguna południowego, na którym może znajdować się lód wodny, oraz umieszczenie satelity komunikacyjnego na orbicie księżycowej. Na Księżycu ma też powstać pierwsza w historii sieć komórkowa – Lunar Surface Communication System (LSCS) stworzona przez Nokię. Nokia wykorzysta tę samą technologię 4G/LTE, z której korzystają telefony komórkowe na Ziemi.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2023 roku. Tylko jeden duży telekom miał dodatni wynik.
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług internetu światłowodowego i telewizji. Widać to nie tylko przez pryzmat oferty, ale również infrastruktury. Firma buduje sieć stacjonarną w całej Polsce, w każdym kwartale przyłączając do niej kolejne dziesiątki tysięcy gospodarstw domowych. Od lat rośnie też liczba nadajników operatora. Wszystko dlatego, że zapotrzebowanie na szybki internet i zużycie danych w domu i poza domem rośnie w niespotykanym tempie.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektorem budowlanym wyzwania związane z potrzebą zapewnienia zasięgu mobilnego internetu w różnych obiektach.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Wiodący operator logistyczny w Polsce podsumował rok zakupów oraz inwestycji. Dokonał też pełnej integracji zakupionych wcześniej spółek w Austrii i Włoszech.
Nic jeszcze nie jest przesądzone, ale na włoskim rynku mody już widać widmo spektakularnego przejęcia: Prada może przejąć swojego konkurenta, Versace. Najwyraźniej osiągnięto już porozumienie w sprawie ceny. Inne marki luksusowe również są obecnie w sprzedaży.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas