Produktowe plany Grupy Orange na 2019 rok

W minionym tygodniu w Paryżu odbyło się szóste już „Show Hello”, doroczne spotkanie prezesa grupy Orange, Stephane’a Richarda z menedżerami, kontrahentami i mediami, podczas którego przedstawił on plany firmy na kolejny – tym razem 2019 – rok.

 

Wygląda na to, że z perspektywy Orange, podobnie jak z perspektywy innych operatorów telekomunikacyjnych świadczących usługi mobilne, będzie to rok przygotowań do wprowadzenia technologii nowej generacji –  5G.

Według szefa Orange, w przyszłym roku odbędą się testy komercyjne sieci 5G Orange w 17 europejskich miastach, w tym także w Polsce.  – W 2020 roku włączymy je dla użytkowników – mówił Richard.

Orange nie rezygnuje ze strategii operatora konwergentnego. Richard zapowiedział paletę usług wpisujących się w tę wizję rozwoju grupy proponującej pełny wachlarz rozwiązań dla gospodarstw domowych i firm.

Ostatecznych kształtów nabiera zapowiadana oferta, obejmująca wyposażony w dodatkowe funkcje głośnik o nazwie Djingo. Stephane Richard podał, że wejdzie on w nadchodzącym roku do sprzedaży. Najpierw wiosną we Francji, a potem w kolejnych krajach. Dla przykładu w Hiszpanii spodziewany jest w drugiej połowie 2019 r. Nie podano daty wprowadzenia Djingo do polskich sklepów Orange. Za granicą kosztować ma 49 euro, czyli obecnie około 210 zł.

Djingo jeden z wielu przykładów współpracy Orange z niemiecką grupą Deutsche Telekom. Dlatego też tylko lekkim zaskoczeniem było pojawienie się na scenie sali konferencyjnej w paryskiej dzielnicy La Defence  prezesa DT – Tima Hoettgesa. – Madżenta (nazwa koloru z logo DT – red.) to nowy Orange – powiedział pół żartem pół serio szef DT nawiązując do jednego z własnych seriali firmy Netflix („Orange is the New Black”).

Od lewej: Stephane Richard i Tim Hoettges.

Jego udział w konferencji wiązał się z szerszym wspólnym projektem Orange i DT, którego element stanowi Djingo – European Artificial Intelligence, czyli rozwojem sztucznej inteligencji (AI). – Sprzymierzyliśmy się na rzecz rozwoju sztucznej inteligencji. 150 ekspertów pracuje obecnie nad tym, aby powstało odpowiednie oprogramowanie i urządzenia – mówił Richard.

Hoettges nawiązał do retoryki często powtarzającej się w Europie: – Wszyscy narzekają na bezpieczeństwo Europy. My nie narzekamy, ale faktycznie coś w tej sprawie robimy – mówił.

Djingo, na mocy umowy zawartej przez Orange z Amazonem będzie wyposażony w Alexę, „wirtualną asystentkę”, czyli wielofunkcyjne oprogramowanie produkcji amerykańskiej firmy, pozwalającym na sterowanie innymi urządzeniami za pomocą poleceń głosowych.

Sztuczna inteligencja od telekomów nie będzie ukryta tylko w głośniku, ale również w innych urządzeniach oferowanych przez telekom, takich jak zdalne sterowanie dekoderem telewizyjnym.

We Francji, upowszechniający się także w Polsce dekoder Livebox, ma być od wiosny przyszłego roku centrum zarządzania tzw. „connected home”, czyli urządzeniami połączonymi siecią Internetu, takimi jak czujniki dymu, wilgoci, otwierania okien, czy monitoring i inteligentne oświetlenie.  W Polsce telekom od kilku lat oferuje tego typu rozwiązania, ale we współpracy z dostawcami pełnego ekosystemu urządzeń, wraz z ich centralami.

– Nie czeka was tylko prosta, darmowa, aktualizacja najnowszego Liveboksa, ale nowy system bezpieczeństwa  – zapewniał prezes Orange. Chodzi o produkty ubezpieczeniowe dla domu przygotowane we współpracy z firmą Groupama.

Bezpieczeństwo i inkluzywna (włączająca) rola społeczna nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych były sztandarowymi hasłami wystąpienia Stephane’a Richarda.

Grupa Orange działa w sumie na 28 rynkach. Rocznie wypracowuje przychody w wysokości około 41 mld euro. Na koniec września br. zatrudniała 150 tys. osób, w tym 92 tys. we Francji.

Materiał powstał we współpracy z Orange Polska

Mogą Ci się również spodobać

Udany lot największego samolotu na świecie

Stratolaunch to samolot o największej na świecie rozpiętości skrzydeł. Wczoraj z lotniska Mojave Air ...

Nie tylko skórki. Polacy robią innowacyjny biznes na graczach

W branży e-rozrywki zarabia się już nie tylko na produkcji gier czy sprzętu do ...

Robot-krab zaopiekuje się kwiatkami

Masz dość przenoszenia doniczek z roślinami w bardziej nasłonecznione miejsce mieszkania? Startup Vincross ma ...

Tesla celem hakerów z całego świata. To wyjątkowe zawody

Jeden z najnowocześniejszych i najbardziej innowacyjnych samochodów, czyli Tesla Model 3, trafi na warsztat ...

Katarzyna Kucharczyk: Internetowa bitwa o klientów

„Trend is your friend” – brzmi powiedzenie inwestorów. Odnosi się nie tylko do giełdy, ...

Internet smakuje restauracjom

Już co piąta restauracja oferuje dostawy do domu czy biura posiłku zamówionego przez sieć. ...