Ponad 274 mld dol. wart był globalny rynek usług outsourcingu IT w 2015 r. – ocenia w swoim ostatnim raporcie amerykańska firma badawczo-doradcza Gartner (dane za 2016 r. nie zostały jeszcze ogłoszone). W kolejnych latach ma on rosnąć w kilkuprocentowym tempie.
Rozwojowi outsourcingu sprzyja nastawienie międzynarodowych firm, które coraz chętniej przekazują funkcje niezwiązane ze swoim głównym biznesem zewnętrznym wyspecjalizowanym dostawcom usług. Na czele z IT, gdzie z outsourcingu korzystało w ubiegłym roku aż 72 proc. dużych firm, zaś 31 proc. zamierza zwiększyć zakres usług zewnętrznych firm IT – wynika z raportu „Global Outsourcing Survey 2016″ firmy Deloitte.
Potrzeba innowacji
Deloitte zwraca uwagę, że rozwojowi outsourcingu sprzyja już nie tylko chęć ograniczenia kosztów i poprawy efektywności. Coraz ważniejszym argumentem za skorzystaniem z zewnętrznych usług jest potrzeba dostępu do innowacyjnych rozwiązań dostosowanych do szybkiego rozwoju nowych technologii.
Tego coraz więcej klientów oczekuje dzisiaj od dostawców usług. Jak zwraca uwagę Deloitte, już 35 proc. badanych firm mierzy wartość innowacji w swoich relacjach z dostawcami usług, którzy przekształcają się w centra innowacyjności.
Jak jest w Polsce? Paweł Olszynka, główny analityk rynku ICT w firmie badawczej PMR, twierdzi, że korzyści z outsourcingu IT w coraz większym stopniu dostrzega zarówno sektor dużych przedsiębiorstw, jak również średnie i mniejsze podmioty. W najnowszym badaniu PMR korzystanie z usług outsourcingu IT deklaruje połowa dużych przedsiębiorstw i nieco ponad 30 proc. małych i średnich firm.