Sztuczna inteligencja na zakupach

Zalando wykorzystuje uczenie maszynowe do dobierania spersonalizowanych stylizacji dzięki Algorytmicznemu Asystentowi Mody.

Publikacja: 30.10.2018 12:43

Sztuczna inteligencja na zakupach

Foto: Adobe Stock

Deweloperzy z Zalando stworzyli algorytm umożliwiający identyfikację elementów odzieży, a następnie łączenie ich w kompletny strój. Proces nauki przeprowadzono poprzez wprowadzenie tzw. danych testowych. Złożyło się na nie ponad 200 tys. propozycji strojów stworzonych przez stylistów, na co dzień pracujących w serwisie Zalon, którzy dobierają pełne stylizacje na bazie przesłanych preferencji klienta. Wszystko po to, aby nauczyć AFC jak kompletować perfekcyjne stylizacje: np. co jest sportowe, a co eleganckie i jakie kolory pasują do siebie.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes Ludzie Startupy
Teraz to boty szukają leków. Wielka szansa dla Polski
Biznes Ludzie Startupy
Koniec krwawych diamentów i kradzieży? Polska firma namiesza w świecie jubilerów
Biznes Ludzie Startupy
Polskie firmy są bliskie stworzenia przełomowych leków. Ale jest przeszkoda
Biznes Ludzie Startupy
Rozwód, strzelanina i najwyższy wieżowiec. Kim jest najbogatsza kobieta Rosji?
Materiał Promocyjny
Targi ENEX 2025: Innowacyjny ekosystem Huawei FusionSolar na rzecz transformacji energetycznej