Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Sprzedawanie na YouTube nie jest proste, gdyż wbrew pozorom to nowy rynek, którego wielu potencjalnych klientów wciąż się boi. Mimo to w 2018 roku mieliśmy ponad pół miliarda wyświetleń i 8 mln 240 tys. zł przychodów – mówią Rafał Masny, członek zarządu, współzałożyciel Abstra oraz Olek Wandzel, członek zarządu i szef sprzedaży oraz marketingu. Opowiadają, jak wygląda biznes na YouTube.

Publikacja: 21.02.2019 15:40

Na polskim YouTube można nieźle zarobić

Foto: cyfrowa.rp.pl

Jakie były wasze początki? Jak wyglądały kulisy zakładania biznesu na YouTube?
Rafał Masny: Oglądaliśmy bardzo dużo filmów na YouTube i w pewnym momencie doszliśmy do wniosku, że może i my również powinniśmy spróbować. To dzięki YouTube nauczyliśmy się montować, nagrywać, znaleźliśmy porady, jaki kupić sprzęt. Wszystkie informacje dotyczące sztuki filmowej wyciągnęliśmy właśnie stąd. Przełożyliśmy to na kanał, który chcieliśmy tworzyć, ponieważ zauważyliśmy, że w Polsce jest luka w rozrywce fabularnej. Widzieliśmy, że w Stanach jest dużo tego rodzaju kanałów, które odnoszą sukcesy i zainspirowani tamtym rynkiem zrobiliśmy to samo tutaj.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Biznes Ludzie Startupy
Polska AI wzbudziła kontrowersje i podbiła Amerykę. Firma z astronomiczną wartością
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Biznes Ludzie Startupy
Firma z Polski odchudzi Włochów i Hiszpanów. Ta technologia zyskała uznanie w Europie
Biznes Ludzie Startupy
Oko zamiast gotówki i dowodu. Polska firma rewolucjonizuje płatności
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zadba o łączność NATO. Celuje też w sieć 6G
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski pojazd może być światowym hitem. Jeździ, pływa, lata
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej