Reklama

Polski chatbot w formule „zrób to sam” robi światową karierę

Polski startup stworzył rozwiązanie, po które sięgnęły przedsiębiorstwa od Słowacji przez Kenię po USA. Korzystało z niego już ponad 1,5 mln klientów takich firm, jak Yves Rocher, Maspex i PKO BP.

Publikacja: 06.06.2019 14:02

Maja Schaefer
i Maciej Ciołek założyli software house Codeheroes, który opracował intuicyjne narzędz

Maja Schaefer i Maciej Ciołek założyli software house Codeheroes, który opracował intuicyjne narzędzie do komunikacji firm z klientami. Pierwszy w ich chatbota zainwestował Rafał Brzoska

Foto: mat. pras.

Chatbotize opracował innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia niemal każdemu, nawet osobom bez znajomości programowania, stworzenie dedykowanego chatbota. Dzięki różnym wtyczkom można go samodzielnie konfigurować, a – jak twierdzą przedstawiciele warszawskiego startupu – wszystko odbywa się w formule DIY (z ang. Do It Yourself), czyli zrób to sam.

– Firmy mogą rozmawiać z dziesiątkami tysięcy klientów rozsianych po całym świecie, posługujących się różnymi językami. I to w jednym czasie – podkreśla Maja Schaefer, prezes Chatbotize.

Brzoska dał impuls

Prace nad tym intuicyjnym narzędziem ruszyły w kwietniu zeszłego roku. – Rozwiązanie powstało w odpowiedzi na zmieniające się trendy w komunikacji wśród milenialsów i pokolenia Z – wspomina Chaefer. – Nie od dzisiaj wiadomo, że te dwa pokolenia nie wyobrażają sobie świata bez smarftona, a podział na online i offline jest dla nich abstrakcją. Są to też pokolenia, które żyją w social mediach, a ich pierwszym wyborem w kontaktach z innymi jest Messenger. Trendy te zostały bardzo szybko zauważone za granicą, gdzie najwcześniej zaczęły pojawiać się rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do automatyzacji komunikacji w kanałach tekstowych – kontynuuje.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup chce być numerem jeden na kontynencie

I wskazuje, że coraz częściej chatboty w nowej formule – wirtualnych asystentów na Messengerze – zaczęły być pokazywane na konferencjach branżowych. Na jednej z nich, w Londynie, pojawiła się także przyszła założycielka Chatbotize. Maja zafascynowała się chatbotami, a po powrocie do Polski powoli zaczęła zastanawiać się nad wdrożeniem podobnego rozwiązania w kraju.

Reklama
Reklama

Ponieważ Schaefer na co dzień pracuje w software house Codeheroes, rozwój tego innowacyjnego rozwiązania wydał się bardzo realny. Kropkę nad i postawił udział Codeheroes w KrakHack, wiosną 2017 r. Na krakowski hackathon zespół przyszedł z nowym pomysłem, ale wspomnienia z zagranicy skoncentrowane wokół chatbotów okazały się na tyle silne, że kilka godzin przed końcem hackathonu Codeheroes postanowił wykonać zdecydowany zwrot i stworzył wirtualnego asystenta dla Krakowa. Ten niespodziewanie wygrał konkurs. A motorem biznesu okazał się Rafał Brzoska.

Edukacja rynku

Znany biznesmen zobaczył potencjał tego rozwiązania i zdecydował się wdrożyć je w firmie InPost. Ten sukces biznesowy utarł drogę kolejnym, a do firmy zaczęły się zgłaszać następni klienci. Dziś z rozwiązania korzystają firmy z Czech. Słowacji, Wlk. Brytanii, USA, a nawet Kenii. Wśród nich są np. Yves Rocher, Maspex czy PKO BP. Jak dotąd z chatbotami Chatbotize rozmawiało już ponad 1,5 mln osób. – Marki docierają do swoich klientów w miejscach naturalnej konwersacji, poprzez kanały tekstowe jak Messenger czy live chat na stronie. Chatbotize to także proste w obsłudze, gotowe moduły typu quiz, konkurs czy ankieta, które użytkownik dobiera według preferencji. Narzędzie wykorzystuje również zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, które pozwalają na pełną automatyzację obsługi klienta – tłumaczy Maciej Ciołek, wiceprezes warszawskiego startupu.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma robi supersłuchawki dla światowych gwiazd muzyki

Pod koniec 2018 r. Codeheroes wygrał największy hackathon w Europie – HackYeah, tym razem tworząc wirtualnego asystenta finansowego, Stefana. Teraz spółka chce skupić się na edukacji rynku. – Zamierzamy szerzyć wiedzę dotyczącą chatbotów wśród marketerów. Wkrótce wdrożymy autorski program szkoleń i certyfikaty poświadczających znajomość tego typu rozwiązań. Misją Chatbotize jest popularyzacja marketingu konwersacyjnego – dodaje Ciołek.

Biznes Ludzie Startupy
Nie tylko Ozempic. Polacy chcą odchudzić Europejczyków z pomocą AI
Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama