Wirtualni asystenci głosowi, zamknięci w tzw. inteligentnych głośnikach, cieszą się na świecie rosnącą popularnością. Dziś możemy rozmawiać już z Alexą od Amazona, Siri od Apple’a, Bixby od Samsunga czy asystentem Google’a. Teraz oprócz „uszu” tacy cyfrowi doradcy dostają też „oczy”, a pierwszym, który chce zrobić na tym biznes, jest Jeff Bezos. Twórca Amazona wprowadził na rynek urządzenie Echo Look, które – połączone z Alexą – pomoże w doborze garderoby. Skłoni przy okazji fanów mody do zakupów na swojej platformie e-commerce.
Algorytm stylista
W USA Echo Look dostępny jest już za niecałe 100 dol. Urządzenie ma wbudowany aparat, którym fotografuje stroje użytkowników lub nagrywa krótkie filmy. Cały proces odbywa się przy wykorzystaniu komend głosowych. Zapisane w ten sposób kreacje trafiają do aplikacji Echo Look. Użytkownik tworzy własne albumy stylizacji, dostając w czasie rzeczywistym informacje zwrotne i sugestie ubioru. Kamera zainstalowana np. w garderobie może zastąpić równocześnie lustro i stylistę modowego. Alexa obserwuje nasz ubiór i doradza najlepsze – jej zdaniem – opcje stylizacji.
Czytaj także: Alexa powie jak się leczyć. Możesz pytać o wszystko
Oceną naszego wyglądu zajmuje się sztuczna inteligencja (AI). Zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego poznają nasze upodobania i wskazują – korzystając z porad dostarczonych przez ekspertów modowych (Amazon nawiązał współpracę z wieloma modowymi influencerami) – czy dana stylizacja jest zgodna z trendami. AI dopasowuje kolory, kroje i dodatki. System umie identyfikować barwy, kształty, a także wzory i materiały.