W I kwartale br. na reklamę w internecie wydano w Polsce w sumie 1,08 mld zł, czyli o 8,8 proc. więcej niż przed rokiem. Dało to wydawcom online, wyszukiwarkom i mediom społecznościowym 43-proc. udział w rynku i po raz pierwszy zgromadziły one budżety większe niż telewizja.
CZYTAJ TAKŻE: Reklama online warta więcej niż telewizyjna
Najnowsze dane IAB Polska i PwC zgromadzone w badaniu AdEx wskazują, że nie był to odosobniony przypadek. W kolejnym kwartale tempo wzrostu wydatków na internet było dwukrotnie wyższe.
Według naszych obliczeń w samym II kw. br. wydatki na promocję w sieci sięgnęły ponad 1,3 mld zł. Daje to kwotę aż o 16,5 proc. wyższą niż w takim samym okresie 2018 r. Z kolei wydatki na telewizję wyniosły 1,18 mld zł i były o 0,5 proc. niższe niż rok wcześniej.
IAB Polska i PwC podały dane sumaryczne za całe pierwsze półrocze br. W tym okresie na reklamę w sieci przeznaczono 2,4 mld zł, o około 13 proc. więcej niż rok wcześniej – wyliczyły firmy. Dla porównania, według domu mediowego Starcom w tym samym czasie na reklamę telewizyjną wydano 2,16 mld zł.