Reklama

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Facebook i Google sięgnęły w 2018 roku po ponad połowę wydatków reklamodawców na promocję w polskiej sieci – wyliczyli eksperci IAB i PwC. Ich udział będzie nadal rósł – przewidują.

Publikacja: 07.05.2019 21:10

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Foto: cyfrowa.rp.pl

Polska, podobnie jak inne kraje Unii Europejskiej, chce nałożyć na platformy internetowe tzw. cyfrowy podatek, naliczany od przychodów uzyskiwanych w naszym kraju. Brakuje jednak precyzyjnych danych mówiących, ile tak naprawdę wypracowują dzięki umowom zawieranym w Polsce tacy giganci, jak Facebook i Google. Światło na ich biznes rzuca najnowszy raport o rynku reklamy w internecie przygotowany przez IAB i PwC.

Cyfrowy duopol

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Globalne Interesy
Pokolenie Z w pułapce sztucznej inteligencji. Nowy raport nie pozostawia złudzeń
Globalne Interesy
Trump atakuje Microsoft. Domaga się zwolnienia byłej doradczyni Obamy
Reklama
Reklama