Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Facebook i Google sięgnęły w 2018 roku po ponad połowę wydatków reklamodawców na promocję w polskiej sieci – wyliczyli eksperci IAB i PwC. Ich udział będzie nadal rósł – przewidują.

Publikacja: 07.05.2019 21:10

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Foto: cyfrowa.rp.pl

Polska, podobnie jak inne kraje Unii Europejskiej, chce nałożyć na platformy internetowe tzw. cyfrowy podatek, naliczany od przychodów uzyskiwanych w naszym kraju. Brakuje jednak precyzyjnych danych mówiących, ile tak naprawdę wypracowują dzięki umowom zawieranym w Polsce tacy giganci, jak Facebook i Google. Światło na ich biznes rzuca najnowszy raport o rynku reklamy w internecie przygotowany przez IAB i PwC.

Cyfrowy duopol

Pozostało jeszcze 93% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Globalne Interesy
Bill Gates ujawnił, kiedy rozda 200 mld dol. Dostało się mocno Muskowi
Globalne Interesy
Cła Trumpa pomagają spółce Elona Muska. To mogą być prawdziwe żniwa
Globalne Interesy
Popularna aplikacja znika dziś z rynku. Z czego mogą w zamian korzystać internauci?
Globalne Interesy
Zabójca Boeinga i Airbusa? Rewolucyjny samolot w kształcie manty coraz bliżej
Globalne Interesy
Jeff Bezos rzuca wyzwanie Muskowi z nowym autem. Stworzył tańszego konkurenta Tesli
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku