Billboard „zobaczy” pojazd i puści odpowiednią reklamę

Billboard rozpoznaje w pobliżu pojazd straży pożarnej i natychmiast emituje reklamę serialu "Chicago Fire"
Jerzy Dudek / Fotorzepa

Technologia polskiego startupu, rodem z filmów s.f., pomogła kanałowi Fox w promocji serialu „Chicago Fire”. Nadchodzi era interaktywnych billboardów.

Polska spółka Veturai, we współpracy z kanałem Fox i firmą Screen Network, przeprowadziła innowacyjną kampanię z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Nowatorska akcja, promująca serial o służbach ratowniczych „Chicago Fire”, polegała na emisji reklamy na interaktywnej kurtynie LED. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że – dzięki czujnikom i „sprytnym” algorytmom – wyświetlano dedykowaną treść w momencie wykrycia w pobliżu służb ratowniczych jadących na sygnale. Efekt był imponujący. Tym bardziej że obraz emitowano na 165-metrowej kurtynie na fasadzie warszawskiego Centrum Handlowego Plac Unii.

Wykryją pojazd z odległości 500 metrów

Kanał Fox i firma Screen Network do realizacji innowacyjnego projektu zaprosiły startup Veturai. Ten w kampanii wykorzystał możliwości technologii AI, a także wizji komputerowej oraz zaawansowanej analizy dźwięku w zakresie wykrywania konkretnych pojazdów. Zainstalowany przy billboardzie system kamer oraz mikrofonów stale monitorował otoczenie, wyszukując radiowozy, karetki i pojazdy straży pożarnej jadące na sygnale.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup wesprze piłkarską reprezentację nr 1 na świecie

Damian Rezner, przedstawiciel Think DOOH, spółki córki Screen Network, zajmującej się innowacyjnymi projektami, nie ma wątpliwości: kampania dla kanału Fox jest unikalna na skalę europejską.

Założyciele startupu Veturai (od lewej: Konrad Słoniewski oraz Konrad Kostrzewa) zmieniają rynek reklamy i chcą odmienić rynek transportowy.
mat. pras.

– Zastosowana w projekcie aplikacja AI, stworzona wspólnie z firmą Veturai, potrafi wykrywać i klasyfikować pojazdy nawet z odległości 500 metrów. To przyszłość znana z filmów science fiction, ale dostępna już teraz – podkreśla Rezner.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Dla rodzimego startupu akcja była tylko pokazem możliwości, jakie daje stosowana przez Veturai technologia. Spółka zajmuje się bowiem tworzeniem rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego, Big Data oraz sztucznej inteligencji nie tylko w reklamie, ale również dla branż medycznej, motoryzacyjnej czy przemysłowej.

Klient w oku kamery

– Przez pierwsze dwa lata nasza firma prowadziła usługi doradcze związane z uczeniem maszynowym i wizją komputerową dla klientów z różnych branż. Budowaliśmy dla naszych partnerów rozwiązania z zakresu detekcji i klasyfikacji obrazu – wspomina Konrad Kostrzewa, prezes Veturai. – Problemy, które rozwiązywaliśmy dla naszych klientów, pozwoliły nam dostrzec bardzo duży potencjał stosowanych technologii i zmotywowały nas do pracy nad skalowalnymi produktami, których sercem będzie właśnie sztuczna inteligencja i wizja komputerowa – kontynuuje.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup chce być numerem jeden na kontynencie

Pomysł na zastosowanie wizji komputerowej w marketingu zrodził się spontanicznie. – Dyskutowaliśmy nad możliwymi kierunkami rozwoju firmy. Zauważyliśmy, że największa zaleta reklam, które codziennie oglądamy, przeglądając internet, czyli ich personalizacja, nie jest wykorzystywana w reklamie zewnętrznej, a AI może to zmienić – podkreśla Kostrzewa.

Veturai w ciągu najbliższych miesięcy chce dokończyć pilotażowe wdrożenia. – Personalizacja treści reklamowych jest pierwszym krokiem dla szerszej koncepcji, w której chcielibyśmy zrewolucjonizować sposób, w jaki producenci i detaliści komunikują się z klientem i dopasowują do ich potrzeb. Pracujemy nad platformą „Shopper Analytics” do zaawansowanej analizy sklepu oraz zachowań klientów – wyjaśnia Konrad Słoniewski z Veturai.

CZYTAJ TAKŻE: Amerykański startup postawił na Polskę. To był strzał w dziesiątkę

Spółka rozwija system kamer, który – przy zachowaniu anonimowości i prywatności – dostarcza informacje na temat demografii i zachowań klientów w punkcie sprzedaży w czasie rzeczywistym. – Nasze długoterminowe plany wybiegają dalej. AI ma potencjał, by odmienić gospodarkę. Najbardziej interesuje nas jej zastosowanie w transporcie – dodaje Kostrzewa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Mark Zuckerberg zaskoczył. Facebook wraca do korzeni

Koncern Marka Zuckerberga wprowadza na rynek nowy produkt o nazwie Campus. Pod taką nazwą ...

Prezes Google kontra propagator teorii spiskowych

Sundar Pichai, prezes Google, zeznawał w Kongresie m.in. na temat współpracy swojej firmy z ...

Święty Graal i cyfrowa nieśmiertelność

Nawet jeśli będziemy dbać o organizm, poskromimy wszelkie jego choroby, to wciąż pozostanie on ...

Pandemia rozpala umysły innowatorów. W Polsce mają problem

Sztuczna inteligencja wykryje Covid-19 na podstawie zdjęć rentgenowskich i tomografii, roboty zaś zniszczą wirusa, ...

Filmy zadebiutują na warszawskim parkiecie

Od 8 maja na NewConnect notowane będą akcje CDA – znanego portalu z filmami. ...

Sztuczna inteligencja zrobi z tobą film porno

Technologia pozwalająca na tworzenie filmów deepfake to kolejny powód, by przestać ślepo wierzyć w ...