Billboard „zobaczy” pojazd i puści odpowiednią reklamę

Billboard rozpoznaje w pobliżu pojazd straży pożarnej i natychmiast emituje reklamę serialu "Chicago Fire"
Jerzy Dudek / Fotorzepa

Technologia polskiego startupu, rodem z filmów s.f., pomogła kanałowi Fox w promocji serialu „Chicago Fire”. Nadchodzi era interaktywnych billboardów.

Polska spółka Veturai, we współpracy z kanałem Fox i firmą Screen Network, przeprowadziła innowacyjną kampanię z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI). Nowatorska akcja, promująca serial o służbach ratowniczych „Chicago Fire”, polegała na emisji reklamy na interaktywnej kurtynie LED. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że – dzięki czujnikom i „sprytnym” algorytmom – wyświetlano dedykowaną treść w momencie wykrycia w pobliżu służb ratowniczych jadących na sygnale. Efekt był imponujący. Tym bardziej że obraz emitowano na 165-metrowej kurtynie na fasadzie warszawskiego Centrum Handlowego Plac Unii.

Wykryją pojazd z odległości 500 metrów

Kanał Fox i firma Screen Network do realizacji innowacyjnego projektu zaprosiły startup Veturai. Ten w kampanii wykorzystał możliwości technologii AI, a także wizji komputerowej oraz zaawansowanej analizy dźwięku w zakresie wykrywania konkretnych pojazdów. Zainstalowany przy billboardzie system kamer oraz mikrofonów stale monitorował otoczenie, wyszukując radiowozy, karetki i pojazdy straży pożarnej jadące na sygnale.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup wesprze piłkarską reprezentację nr 1 na świecie

Damian Rezner, przedstawiciel Think DOOH, spółki córki Screen Network, zajmującej się innowacyjnymi projektami, nie ma wątpliwości: kampania dla kanału Fox jest unikalna na skalę europejską.

Założyciele startupu Veturai (od lewej: Konrad Słoniewski oraz Konrad Kostrzewa) zmieniają rynek reklamy i chcą odmienić rynek transportowy.
mat. pras.

– Zastosowana w projekcie aplikacja AI, stworzona wspólnie z firmą Veturai, potrafi wykrywać i klasyfikować pojazdy nawet z odległości 500 metrów. To przyszłość znana z filmów science fiction, ale dostępna już teraz – podkreśla Rezner.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup zlikwiduje kolejki w sklepach

Dla rodzimego startupu akcja była tylko pokazem możliwości, jakie daje stosowana przez Veturai technologia. Spółka zajmuje się bowiem tworzeniem rozwiązań z zakresu uczenia maszynowego, Big Data oraz sztucznej inteligencji nie tylko w reklamie, ale również dla branż medycznej, motoryzacyjnej czy przemysłowej.

Klient w oku kamery

– Przez pierwsze dwa lata nasza firma prowadziła usługi doradcze związane z uczeniem maszynowym i wizją komputerową dla klientów z różnych branż. Budowaliśmy dla naszych partnerów rozwiązania z zakresu detekcji i klasyfikacji obrazu – wspomina Konrad Kostrzewa, prezes Veturai. – Problemy, które rozwiązywaliśmy dla naszych klientów, pozwoliły nam dostrzec bardzo duży potencjał stosowanych technologii i zmotywowały nas do pracy nad skalowalnymi produktami, których sercem będzie właśnie sztuczna inteligencja i wizja komputerowa – kontynuuje.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup chce być numerem jeden na kontynencie

Pomysł na zastosowanie wizji komputerowej w marketingu zrodził się spontanicznie. – Dyskutowaliśmy nad możliwymi kierunkami rozwoju firmy. Zauważyliśmy, że największa zaleta reklam, które codziennie oglądamy, przeglądając internet, czyli ich personalizacja, nie jest wykorzystywana w reklamie zewnętrznej, a AI może to zmienić – podkreśla Kostrzewa.

Veturai w ciągu najbliższych miesięcy chce dokończyć pilotażowe wdrożenia. – Personalizacja treści reklamowych jest pierwszym krokiem dla szerszej koncepcji, w której chcielibyśmy zrewolucjonizować sposób, w jaki producenci i detaliści komunikują się z klientem i dopasowują do ich potrzeb. Pracujemy nad platformą „Shopper Analytics” do zaawansowanej analizy sklepu oraz zachowań klientów – wyjaśnia Konrad Słoniewski z Veturai.

CZYTAJ TAKŻE: Amerykański startup postawił na Polskę. To był strzał w dziesiątkę

Spółka rozwija system kamer, który – przy zachowaniu anonimowości i prywatności – dostarcza informacje na temat demografii i zachowań klientów w punkcie sprzedaży w czasie rzeczywistym. – Nasze długoterminowe plany wybiegają dalej. AI ma potencjał, by odmienić gospodarkę. Najbardziej interesuje nas jej zastosowanie w transporcie – dodaje Kostrzewa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Peter Thiel: FBI i CIA powinny zbadać Google

Technologiczny miliarder Peter Thiel wzywa amerykańskie tajne służby, by sprawdziły jak mocno Google jest ...

Twórca najpopularniejszej gry dla dzieci w Ameryce idzie na giełdę

Roblox, deweloper popularnej gry pod tym samym tytułem, szykują się do przeprowadzenia IPO w ...

Wojciech Kamieniecki dyrektorem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju

Dr inż. Wojciech Kamieniecki został powołany przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego na stanowisko ...

Google wywraca do góry nogami rynek gier

Internetowy gigant ogłosił na wtorkowej konferencji Games Developers Conference (GDC 2019) swoje najnowsze rozwiązanie, ...

UE żąda od Facebooka i Google’a raportów ws. koronawirusa i dezinformacji

Unia Europejska chce, by giganci cyfrowi składali jej comiesięczne raporty, w których przedstawią szczegółowo, ...

Beata Kozidrak w reklamie serialu Netflixa. Klip zdobywa ogromną popularność

Netflix sięga po kolejną polską gwiazdę, żeby wypromować swój serial. W filmie reklamowym najnowszego, ...