W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Polski startup chce przyspieszyć cyfrową transformację przemysłu odzieżowego. Stawia na digitalizację kolekcji, która w sprzedaży online ma redukować liczbę zwrotów.

Publikacja: 21.07.2020 19:51

W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Foto: materiały prasowe

Lepsze dopasowanie ubrań oglądanych w internetowych sklepach to w efekcie mniejsze ryzyko odesłania towaru przez nieusatysfakcjonowanego klienta – z takiego założenia wychodzi krakowski Wearfits. Spółka kierowana przez Łukasza Rzepeckiego wierzy, że pomogą w tym trójwymiarowe modele kolekcji, wizualizacja produktów oraz sprzedaż w rozszerzonej rzeczywistości (AR). Takie innowacje to rewolucja w branży.

Startup na zautomatyzowanie procesu digitalizacji obuwia niedawno od funduszu BLDG Venture (w portfelu ma projekty, takie jak Findair czy Shape.care) otrzymał 1 mln zł. Wearfits podpisał także umowy na akcelerację w ramach programów Startup Spark (partnerem jest Indigo Nails – jedna z największych firm działających w branży beauty) oraz S5 – Akcelerator Technologii 5G. Jak tłumaczą w spółce, celem współpracy w pierwszym projekcie jest wdrożenie procesu digitalizacji odzieży do postaci modeli 3D oraz zaimplementowanie wirtualnej przymierzalni dla nowo powstającej marki odzieżowej. Natomiast w ramach akceleratora 5G startup będzie pracował nad rozwiązaniami wykorzystującymi technologie AR we współpracy z partnerem z branży mody.

Czytaj także: Wirtualna przymierzalnia nadzieją e-sklepów

Firma została założona przez Katarzynę Burdę, Łukasza Rzepeckiego i Krzysztofa Hrycaka. Połączył ich wspólny cel: zrewolucjonizowanie sprzedaży w branży modowej przy pomocy nowoczesnych technologii. Jak wskazują jej twórcy, kluczem jest dostarczanie konsumentom niesamowitych cyfrowych doświadczeń zakupowych poprzez wysokiej jakości wizualizacje 3D oraz lepsze dopasowanie rozmiaru. Co więcej owe innowacyjne usługi mają być wdrażane nie tylko na rynku e-commerce, ale również w zmieniającej się „tradycyjnej” branży handlu detalicznego.

Jak podkreśla Rzepecki, wizją startupu jest umożliwienie producentom odzieży i obuwia zastąpienie tradycyjnych zdjęć fotorealistycznymi modelami, tworzonymi już na etapie projektowania. To ma umożliwić ich wykorzystanie we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. poprzez wirtualne przymierzanie. Docelowo spółka z Krakowa chce pomóc producentom odwrócić łańcuch dostaw, umożliwiając im najpierw sprzedaż, a następnie produkcję.

– Integracja zawartości 3D i AR w całym spektrum omnichannel na stałe zmieni doświadczenia zakupowe konsumentów. Sytuacja w branży, która zaistniała w dobie koronawirusa, tylko przyspieszyła procesy jej cyfrowej transformacji. Producenci z branż modowej i obuwniczej już od dawna szukali sposobu na rozwinięcie sprzedaży w online, poprzez kanały mobilne, a także na odwrócenie łańcucha dostaw – wyjaśnia prezes Wearfits. – Najbliższe lata przyniosą rewolucję w sprzedaży – przekonuje.

Agnieszka Sygitowicz, wiceprezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (to ona stoi za S5 – Akceleratorem Technologii 5G), twierdzi, że rozwiązanie zaproponowane przez Wearfits ma potencjał nie tylko dla branży odzieżowej, ale także produktów, które dopiero mogą rozwinąć się w e-commerce.

W najbliższych miesiącach startup będzie koncentrował się na pozyskiwaniu klientów, budowie zautomatyzowanego skanera obuwia i rozwoju technologii AR, której rynek do roku 2024 ma być wart na świecie aż 50 mld dol.

Lepsze dopasowanie ubrań oglądanych w internetowych sklepach to w efekcie mniejsze ryzyko odesłania towaru przez nieusatysfakcjonowanego klienta – z takiego założenia wychodzi krakowski Wearfits. Spółka kierowana przez Łukasza Rzepeckiego wierzy, że pomogą w tym trójwymiarowe modele kolekcji, wizualizacja produktów oraz sprzedaż w rozszerzonej rzeczywistości (AR). Takie innowacje to rewolucja w branży.

Startup na zautomatyzowanie procesu digitalizacji obuwia niedawno od funduszu BLDG Venture (w portfelu ma projekty, takie jak Findair czy Shape.care) otrzymał 1 mln zł. Wearfits podpisał także umowy na akcelerację w ramach programów Startup Spark (partnerem jest Indigo Nails – jedna z największych firm działających w branży beauty) oraz S5 – Akcelerator Technologii 5G. Jak tłumaczą w spółce, celem współpracy w pierwszym projekcie jest wdrożenie procesu digitalizacji odzieży do postaci modeli 3D oraz zaimplementowanie wirtualnej przymierzalni dla nowo powstającej marki odzieżowej. Natomiast w ramach akceleratora 5G startup będzie pracował nad rozwiązaniami wykorzystującymi technologie AR we współpracy z partnerem z branży mody.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił