Warszawski startup robi dość nietypowy biznes, ale w oparciu o dynamicznie rosnący trend – coraz większą popularność internetowych twórców, strumieniujących swoje filmy online, i zainteresowanie firm promocją przy tego typu działalności. Spółka inStreamly ma ambicję, by pomóc streamerom uniezależnić się od medialnych gigantów prowadzących największe platformy na świecie (do takich należą m.in. YouTube czy Twitch). Dzięki nowatorskim rozwiązaniom startupu ci mieliby bezpośrednio, w sposób zautomatyzowany, współpracować z markami.
Stojący na czele tego przedsięwzięcia Maciej Sawicki pozyskał już od funduszu SMOK Ventures 1 mln zł na rozwój nowatorskich produktów dla streamerów. Ale inwestycja ma pomóc młodej spółce przede wszystkim w ekspansji. Startup chce bowiem mocno zaistnieć w Europie, a już myśli o całym świecie.
Nowy biznes „Sawika”
Maciej Sawicki to nazwisko świetnie znane w świecie cyfrowej rozrywki. „Sawik”, jak mówią o nim jego fani, budował w Polsce branżę e-sportu. To on tworzył podwaliny mediów specjalizujących się w tematyce profesjonalnych rozgrywek tego typu, lecz szerokiej publiczności gamingowej znany jest głównie jako konferansjer największych wydarzeń dla graczy w naszym kraju. Ale tworzył on również internetową telewizję transmitującą rozgrywki e-sportowe, z którą związane były inne znane w tej branży postaci – Adrian Kostrzębski (ESL Polska) czy Piotr „Izak” Skowyrski, jeden z najbardziej znanych nad Wisłą youtuberów.
Maciej Sawicki stworzył już dom mediowy (Foszer Sawicki specjalizuje się m.in. w produkcji spotów reklamowych do internetu), jest ponadto współwłaścicielem organizacji e-sportowej devils.one. Teraz „Sawik”, wraz z Damianem Konopką (twórca serwisu monitorującego rynek live streamingu – Streamerzy.pl), Szymonem Kubiakiem (wcześniej odpowiedzialny za sektor gamingu w domu mediowym Mediacom) i Wiktorią Wójcik (streamerka i dziennikarka e-sportowa), stawia kolejny krok w biznesie.
Uruchomiony pod koniec ub.r. startup inStreamly oferuje dwa rozwiązania: tzw. marketplace, czyli miejsce, które łączy streamerów ze sponsorami, oraz rozwiązanie typu SaaS (Software as a Service), czyli oprogramowanie dla podmiotów współpracujących z wieloma influencerami działającymi w sieci.