Aktualizacja: 16.02.2025 15:02 Publikacja: 30.08.2020 09:15
Foto: Bloomberg
Firma doradcza Bain & Company napisała w niedawnym raporcie, że platformy internetowe będą odpowiadać za 40 proc. światowych zakupów luksusowych do 2035 r., – obecnie to zaledwie 4 proc. Trend potwierdza strategia platform zakupowych grupy Alibaba w Chinach, gdzie około 80 proc. konsumentów luksusowych ma 35 lat lub mniej, a najszybciej rozwijającym się segmentem są jeszcze młodsi kupujący w wieku od 18 do 25 lat – ta grupa urosła ponad dwukrotnie.
Alibaba Group przedstawił plany przebudowy swoich luksusowych platform, w tym Tmall Luxury Pavilion i Luxury Soho, ponieważ chce mocniej pomóc markom z wyższej półki ożywić ich rozwój i nawiązać kontakt z kupującymi w Chinach z młodszego pokolenia. Pod szyldem „New Luxury” Alibaba wprowadziła serię narzędzi content marketingowych i interaktywnych doświadczeń, aby pomóc markom zwiększyć atrakcyjność dla chińskiego klienta. Nowe rozwiązania obejmują dostępny do zakupów cyfrowy magazyn zatytułowany Soho Mag; usługa transmisji na żywo specyficzna dla luksusu, Soho Live; rozszerzona rzeczywistość i funkcje 3D; Firma planuje również zaawansowany, wielopoziomowy program lojalnościowy, dedykowany markom luksusowym. – Zapewniając analizy i wgląd w dane Tmall na temat konsumpcji produktów luksusowych w Chinach, umożliwiamy markom luksusowym głębsze i dokładniejsze zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów – mówi Mike Hu, wiceprezes Alibaba Group i szef Tmall Luxury. – Te spostrzeżenia pozwalają luksusowym markom precyzyjnie dostosować komunikację do młodych chińskich odbiorców, zachowując jednocześnie tożsamość marki – dodał.
Czy w globalnym wyścigu AI, zdominowanym przez Chiny oraz USA, Stary Kontynent już zupełnie się nie liczy? Branża farmaceutyczna pokazuje, że jest jednak wciąż o co walczyć.
Polacy opracowali unikatową technologię, która pozwala w niewidoczny sposób znakować kamienie szlachetne i śledzić je w całym łańcuchu od kopalni do wprowadzenia na rynek. Start-up Nanores nawiązał współpracę z rządem Botswany.
Europa ma znacznie niższe wskaźniki komercjalizacji badań naukowych niż Stany Zjednoczone czy Azja. Nowe Centrum Biotechnologii i Bioprodukcji może pomóc zredukować ten dystans. Jeśli nie przegra w starciu z biurokracją.
W mętnej wodzie rosyjskiego biznesu kobieta-miliarderka to rzadki okaz. Tatiana Kim swój pomysł na sklep internetowy przekształciła w wart ponad 10 mld dol. biznes. W noworocznym prezencie kupiła sobie najwyższy budynek Moskwy.
Już 18-19 lutego odbędą się w Kielcach XXVII Międzynarodowe Targi Energetyki i Elektrotechniki oraz Odnawialnych Źródeł Energii ENEX, których Huawei Polska jest wyłącznym partnerem. Na stoisku w hali 6-D03, firma zaprezentuje swój innowacyjny ekosystem FusionSolar, przyczyniający się do transformacji energetycznej w sektorze prosumenckim, komercyjnym i przemysłowym oraz w wielkoskalowych instalacji fotowoltaicznych.
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sobie dopiero w przypadku awarii albo utraty zasięgu. Nie możemy wtedy dokonać przelewu ani wysłać ważnego maila, innym razem bezskutecznie dzwonimy na numer alarmowy w sytuacji zagrożenia życia. A mimo to, rozbudowa infrastruktury wciąż napotyka w Polsce na przeszkody.
18. Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego Mastercard OFF CAMERA odkrywa kolejne niespodzianki! W dniach 25.04 – 04.05.2025 roku w Krakowie możemy spodziewać się najlepszych niezależnych produkcji, znanych nazwisk, a także niezapomnianej atmosfery, którą z pewnością dostarczą dwie sekcje specjalne: „Tylko spokojnie” i „Chłopackie sprawy”, w których ani dobrego kina, ani wielkich twórców nie zabraknie.
Podmioty objęte obowiązkiem raportowania niefinansowego będą musiały pokazywać dane z całego łańcucha dostaw. To oznacza, że np. liczenie śladu węglowego będzie dotyczyło większości, jak nie wszystkich polskich firm – mówi Anna Link, dyrektorka zarządzająca Pionu Strategii i Rozwoju Bankowości MŚP i Korporacyjnej w Banku BNP Paribas.
Euro Styl z Grupy Dom Development realizuje kilka inwestycji premium w wyjątkowych lokalizacjach blisko centrum Gdańska. Utrzymane w industrialnym klimacie Doki powstają na postoczniowych terenach, gdzie rodzi się nowa, prestiżowa dzielnica Młode Miasto. Esencja i Jaskółcza to z kolei Dolne Miasto - historyczna część śródmieścia, którą okalają wody Motławy. Powstająca tam Esencja wyróżnia się piękną architekturą ze zdobioną elewacją o niespotykanych detalach. Z okien jej apartamentów mamy widoki na wody Nowej Motławy i panoramę Głównego Miasta. Z kolei Jaskółcza urzeka swoim eleganckim stylem nawiązującym do historycznej, kamienicznej zabudowy tego obszaru.
Ben & Jerry's oskarżył swoją spółkę macierzystą, Unilever, o próbę cenzurowania treści dotyczących Donalda Trumpa. Koncern szykuje się do wydzielenia specjalnej firmy, która będzie zarządzać wszystkimi markami lodów należącymi do Unilevera.
Administracja prezydenta USA Donalda Trumpa w błyskawicznym tempie przeprowadza redukcję zatrudnienia w federalnych instytucjach, co prowadzi do komplikacji. Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Jądrowego (NNSA), odpowiedzialna za nadzór nad arsenałem nuklearnym USA, niespodziewanie zwolniła wielu pracowników, a następnie próbowała ich ponownie zatrudnić – jednak nie była w stanie się z nimi skontaktować.
W Azji byłoby nie do pomyślenia, żeby sprzeciwić się mamie czy tacie, pyskować, trzasnąć drzwiami. Rodzicom należy się największy szacunek. A mnie, mieszkając tutaj, nie raz zdarzyło się zachować nie po tajsku – mówi Lattiya Kaczmarczyk, która od 14 lat mieszka w Polsce.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas