Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Udział kanału internetowego w sprzedaży dóbr luksusowych do 2035 r. ma wzrosnąć do 40 proc. Mocno na taką sprzedaż stawia grupa Alibaba.

Publikacja: 30.08.2020 09:15

Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Foto: Bloomberg

Firma doradcza Bain & Company napisała w niedawnym raporcie, że platformy internetowe będą odpowiadać za 40 proc. światowych zakupów luksusowych do 2035 r., – obecnie to zaledwie 4 proc. Trend potwierdza strategia platform zakupowych grupy Alibaba w Chinach, gdzie około 80 proc. konsumentów luksusowych ma 35 lat lub mniej, a najszybciej rozwijającym się segmentem są jeszcze młodsi kupujący w wieku od 18 do 25 lat – ta grupa urosła ponad dwukrotnie.

Alibaba Group przedstawił plany przebudowy swoich luksusowych platform, w tym Tmall Luxury Pavilion i Luxury Soho, ponieważ chce mocniej pomóc markom z wyższej półki ożywić ich rozwój i nawiązać kontakt z kupującymi w Chinach z młodszego pokolenia. Pod szyldem „New Luxury” Alibaba wprowadziła serię narzędzi content marketingowych i interaktywnych doświadczeń, aby pomóc markom zwiększyć atrakcyjność dla chińskiego klienta. Nowe rozwiązania obejmują dostępny do zakupów cyfrowy magazyn zatytułowany Soho Mag; usługa transmisji na żywo specyficzna dla luksusu, Soho Live; rozszerzona rzeczywistość i funkcje 3D; Firma planuje również zaawansowany, wielopoziomowy program lojalnościowy, dedykowany markom luksusowym. – Zapewniając analizy i wgląd w dane Tmall na temat konsumpcji produktów luksusowych w Chinach, umożliwiamy markom luksusowym głębsze i dokładniejsze zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów – mówi Mike Hu, wiceprezes Alibaba Group i szef Tmall Luxury. – Te spostrzeżenia pozwalają luksusowym markom precyzyjnie dostosować komunikację do młodych chińskich odbiorców, zachowując jednocześnie tożsamość marki – dodał.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes Ludzie Startupy
Najwięcej wart polski start-up zyskuje następcę. Plany światowej ekspansji
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes Ludzie Startupy
Polska aplikacja AI pomoże firmom zdobyć pieniądze z UE
Biznes Ludzie Startupy
Polacy znaleźli sposób na boty. Potężna niechęć społeczeństwa
Biznes Ludzie Startupy
Do naszego jadłospisu trafią algi, glony i owady. Polska może być liderem
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont