Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Udział kanału internetowego w sprzedaży dóbr luksusowych do 2035 r. ma wzrosnąć do 40 proc. Mocno na taką sprzedaż stawia grupa Alibaba.

Publikacja: 30.08.2020 09:15

Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Foto: Bloomberg

Firma doradcza Bain & Company napisała w niedawnym raporcie, że platformy internetowe będą odpowiadać za 40 proc. światowych zakupów luksusowych do 2035 r., – obecnie to zaledwie 4 proc. Trend potwierdza strategia platform zakupowych grupy Alibaba w Chinach, gdzie około 80 proc. konsumentów luksusowych ma 35 lat lub mniej, a najszybciej rozwijającym się segmentem są jeszcze młodsi kupujący w wieku od 18 do 25 lat – ta grupa urosła ponad dwukrotnie.

Alibaba Group przedstawił plany przebudowy swoich luksusowych platform, w tym Tmall Luxury Pavilion i Luxury Soho, ponieważ chce mocniej pomóc markom z wyższej półki ożywić ich rozwój i nawiązać kontakt z kupującymi w Chinach z młodszego pokolenia. Pod szyldem „New Luxury” Alibaba wprowadziła serię narzędzi content marketingowych i interaktywnych doświadczeń, aby pomóc markom zwiększyć atrakcyjność dla chińskiego klienta. Nowe rozwiązania obejmują dostępny do zakupów cyfrowy magazyn zatytułowany Soho Mag; usługa transmisji na żywo specyficzna dla luksusu, Soho Live; rozszerzona rzeczywistość i funkcje 3D; Firma planuje również zaawansowany, wielopoziomowy program lojalnościowy, dedykowany markom luksusowym. – Zapewniając analizy i wgląd w dane Tmall na temat konsumpcji produktów luksusowych w Chinach, umożliwiamy markom luksusowym głębsze i dokładniejsze zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów – mówi Mike Hu, wiceprezes Alibaba Group i szef Tmall Luxury. – Te spostrzeżenia pozwalają luksusowym markom precyzyjnie dostosować komunikację do młodych chińskich odbiorców, zachowując jednocześnie tożsamość marki – dodał.

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Biznes Ludzie Startupy
Teraz to boty szukają leków. Wielka szansa dla Polski
Biznes Ludzie Startupy
Koniec krwawych diamentów i kradzieży? Polska firma namiesza w świecie jubilerów
Biznes Ludzie Startupy
Polskie firmy są bliskie stworzenia przełomowych leków. Ale jest przeszkoda
Biznes Ludzie Startupy
Rozwód, strzelanina i najwyższy wieżowiec. Kim jest najbogatsza kobieta Rosji?
Materiał Promocyjny
Targi ENEX 2025: Innowacyjny ekosystem Huawei FusionSolar na rzecz transformacji energetycznej