Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Udział kanału internetowego w sprzedaży dóbr luksusowych do 2035 r. ma wzrosnąć do 40 proc. Mocno na taką sprzedaż stawia grupa Alibaba.

Publikacja: 30.08.2020 09:15

Chińczycy chcą zalać świat luksusem. Mają na to sposób

Foto: Bloomberg

Firma doradcza Bain & Company napisała w niedawnym raporcie, że platformy internetowe będą odpowiadać za 40 proc. światowych zakupów luksusowych do 2035 r., – obecnie to zaledwie 4 proc. Trend potwierdza strategia platform zakupowych grupy Alibaba w Chinach, gdzie około 80 proc. konsumentów luksusowych ma 35 lat lub mniej, a najszybciej rozwijającym się segmentem są jeszcze młodsi kupujący w wieku od 18 do 25 lat – ta grupa urosła ponad dwukrotnie.

Alibaba Group przedstawił plany przebudowy swoich luksusowych platform, w tym Tmall Luxury Pavilion i Luxury Soho, ponieważ chce mocniej pomóc markom z wyższej półki ożywić ich rozwój i nawiązać kontakt z kupującymi w Chinach z młodszego pokolenia. Pod szyldem „New Luxury” Alibaba wprowadziła serię narzędzi content marketingowych i interaktywnych doświadczeń, aby pomóc markom zwiększyć atrakcyjność dla chińskiego klienta. Nowe rozwiązania obejmują dostępny do zakupów cyfrowy magazyn zatytułowany Soho Mag; usługa transmisji na żywo specyficzna dla luksusu, Soho Live; rozszerzona rzeczywistość i funkcje 3D; Firma planuje również zaawansowany, wielopoziomowy program lojalnościowy, dedykowany markom luksusowym. – Zapewniając analizy i wgląd w dane Tmall na temat konsumpcji produktów luksusowych w Chinach, umożliwiamy markom luksusowym głębsze i dokładniejsze zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów – mówi Mike Hu, wiceprezes Alibaba Group i szef Tmall Luxury. – Te spostrzeżenia pozwalają luksusowym markom precyzyjnie dostosować komunikację do młodych chińskich odbiorców, zachowując jednocześnie tożsamość marki – dodał.

CZYTAJ TAKŻE: Alibaba otworzy sezam? Największa oferta giełdowa w historii

W maju firma uruchomiła Luxury Soho, aby pomóc markom zarządzać nadmiernymi zapasami – efekt pandemii i zamkniętych sklepów stacjonarnych. Marki takie jak Coach, Theory i Moschino korzystają od tego czasu z nowego kanału, aby prezentować swoje produkty młodszym nabywcom luksusu.

– Nie tylko obserwujemy, jak do Tmall dołącza coraz więcej najlepszych luksusowych marek, ale coraz więcej marek wprowadza innowacje i odnosi sukces na naszych platformach – mówi Luna Wang, szefowa Tmall Luxury. – Kluczowym celem w tym roku jest dalsze podnoszenie poziomu cyfrowego doświadczenia i pomoc markom w „oferowaniu ich najwyższej jakości, wyjątkowych usług konsumentom, zarówno online, jak i offline – dodaje.

Konsumenci, którzy wydali odpowiednio ponad 10 tys. RMB (ok 1,5 tys. dol.) i 25 tys. RMB w Tmall Luxury Pavilion w zeszłym roku, mogą teraz otrzymać złote i czarne karty członkowskie. Marki mogą oferować specjalne nagrody VIP dla tych, którzy wydają dużo pieniędzy. Mogą to być ekskluzywne zestawy upominkowe, zaproszenia na imprezy offline marek oraz priorytetowy dostęp do nowych produktów i ofert. Na przykład duńska firma audio Bang and Olufsen emituje ekskluzywną transmisję na żywo dla członków klubu, którzy będą mieli szansę wygrać słuchawki marki, a także prywatny dostęp do kina w jej sklepie.

Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Bot wystawi fakturę. Wystarczy go o to poprosić
Biznes Ludzie Startupy
Ten wynalazek ma ratować włosy. Zdobył Nagrodę Jamesa Dysona
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biznes Ludzie Startupy
Gigant wybrał Polskę. Firmy wracają do korzeni i inwestują nad Wisłą
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką