Firma doradcza Bain & Company napisała w niedawnym raporcie, że platformy internetowe będą odpowiadać za 40 proc. światowych zakupów luksusowych do 2035 r., – obecnie to zaledwie 4 proc. Trend potwierdza strategia platform zakupowych grupy Alibaba w Chinach, gdzie około 80 proc. konsumentów luksusowych ma 35 lat lub mniej, a najszybciej rozwijającym się segmentem są jeszcze młodsi kupujący w wieku od 18 do 25 lat – ta grupa urosła ponad dwukrotnie.
Alibaba Group przedstawił plany przebudowy swoich luksusowych platform, w tym Tmall Luxury Pavilion i Luxury Soho, ponieważ chce mocniej pomóc markom z wyższej półki ożywić ich rozwój i nawiązać kontakt z kupującymi w Chinach z młodszego pokolenia. Pod szyldem „New Luxury” Alibaba wprowadziła serię narzędzi content marketingowych i interaktywnych doświadczeń, aby pomóc markom zwiększyć atrakcyjność dla chińskiego klienta. Nowe rozwiązania obejmują dostępny do zakupów cyfrowy magazyn zatytułowany Soho Mag; usługa transmisji na żywo specyficzna dla luksusu, Soho Live; rozszerzona rzeczywistość i funkcje 3D; Firma planuje również zaawansowany, wielopoziomowy program lojalnościowy, dedykowany markom luksusowym. – Zapewniając analizy i wgląd w dane Tmall na temat konsumpcji produktów luksusowych w Chinach, umożliwiamy markom luksusowym głębsze i dokładniejsze zrozumienie lokalnych preferencji konsumentów – mówi Mike Hu, wiceprezes Alibaba Group i szef Tmall Luxury. – Te spostrzeżenia pozwalają luksusowym markom precyzyjnie dostosować komunikację do młodych chińskich odbiorców, zachowując jednocześnie tożsamość marki – dodał.
CZYTAJ TAKŻE: Alibaba otworzy sezam? Największa oferta giełdowa w historii
W maju firma uruchomiła Luxury Soho, aby pomóc markom zarządzać nadmiernymi zapasami – efekt pandemii i zamkniętych sklepów stacjonarnych. Marki takie jak Coach, Theory i Moschino korzystają od tego czasu z nowego kanału, aby prezentować swoje produkty młodszym nabywcom luksusu.
– Nie tylko obserwujemy, jak do Tmall dołącza coraz więcej najlepszych luksusowych marek, ale coraz więcej marek wprowadza innowacje i odnosi sukces na naszych platformach – mówi Luna Wang, szefowa Tmall Luxury. – Kluczowym celem w tym roku jest dalsze podnoszenie poziomu cyfrowego doświadczenia i pomoc markom w „oferowaniu ich najwyższej jakości, wyjątkowych usług konsumentom, zarówno online, jak i offline – dodaje.