Polska opaska na chorobę wieńcową. Wynalazek w cieniu polityki

SimpliCardiac opracował innowacyjną opaskę, która pomoże w walce z chorobą wieńcową. Jednak głośno zrobiło się o nim za sprawą powiązań z rodziną ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego.

Publikacja: 07.09.2020 16:34

Przez
aferę wokół SimpliCardiac wynalazek startupu znalazł się
w cieniu.
Teraz będzie
o nim głośno?

Przez aferę wokół SimpliCardiac wynalazek startupu znalazł się w cieniu. Teraz będzie o nim głośno?

Foto: Ahmad RDT

Były już szef resortu zdrowia był udziałowcem w dwóch spółkach swojego brata Marcina – Vestera i Szumowski Investments. Gdy wszedł do rządu, pozbył się udziałów, które przejęła jego żona. I właśnie ten duet: Anna i Marcin, czyli żona i brat Łukasza Szumowskiego, dalej prowadził biznesy. Szumowski Investment w swoim portfelu miał m.in. startup SimpliCardiac. Jak twierdziła „Gazeta Wyborcza”, założona w 2011 r. spółka otrzymała nielegalnie 1,2 mln zł pożyczki od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Afera wybuchła w maju. Z końcem sierpnia startup, którym kieruje Andrzej Białkowski-Miler, pozyskał jednak finansowanie od inwestorów i spłacił dług. Kontrowersje mimo to pozostały. Tymczasem w ogniu politycznej burzy SimpliCardiac opracował rozwiązanie, które może się stać ważnym elementem walki z chorobami serca.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Gigantyczna inwestycja w polski start-up. AI znad Wisły robi furorę w Ameryce
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rusza z ekspansją za oceanem. Jej AI wykrywa raka z wielką skutecznością
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up podbił USA i wzbudził kontrowersje. Teraz zainwestuje nad Wisłą
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji