Warhammer i Muminki: polskie studia sięgają po światowe hity

Tworzenie gier nawiązujących do popularnych już historii i uwielbianych przez fanów uniwersów staje się przepisem na sukces. To nowy trend wśród rodzimych studiów.

Publikacja: 29.06.2021 00:35

Kupowanie i sprzedaż praw własności intelektualnej
w grach wideo staje się coraz ważniejszą częścią

Kupowanie i sprzedaż praw własności intelektualnej w grach wideo staje się coraz ważniejszą częścią biznesu gamingowego. Np. prawa do polskiej gry „Ghostrunner” włoskie studio kupiła za 5 mln euro.

Foto: All in! Games

Handel IP, czyli prawami do własności intelektualnej, w świecie gier wideo nie jest może niczym nowym, ale w ostatnim czasie to zjawisko przybiera na sile. Wykorzystywanie treści popularnych już tytułów, znanych z filmów, książek, czy z innych gier, bądź bazowanie na wypracowanym już sukcesie innego game developera przy tworzeniu nowego tytułu to w miarę prosta ścieżka do rynkowego powodzenia. Choć może nie jest to gwarancja stworzenia kolejnego hitu, ale taką receptę na udany biznes wybiera coraz więcej rodzimych studiów. Co ciekawe, spółki nad Wisłą nie tylko kupują IP, ale je również sprzedają.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Huawei napędza rozwój inteligentnej gospodarki