Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Wystarczy mieć zdjęcie, aby system pokazał wszystkie produkty podobne do poszukiwanego w ofercie sklepu.

Publikacja: 21.10.2020 14:41

Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Foto: Bloomberg

Według opracowania firmy Zion Market Research rynek rozwiązań visual search w 2018 r. wart był 6,7 mld dol., a w kolejnych latach ma rosnąć średnio 17,5 proc. rocznie. Za siedem lat ma to być już 28,5 mld dol. Rosnącą popularność takiego rozwiązania widać również w Polsce.

Już w 2019 r. taką opcję udostępniła porównywarka Ceneo, również polska firma SAMITO poszła w tym kierunku. Jej system wykorzystuje algorytm porównujący ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient ogląda produkt z oferty, to dzięki temu rozwiązaniu sklep pokaże także inne, podobnie wyglądające. Chodzi nie tylko o kolor, ale w przypadku ubrania także krój.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Gigantyczna inwestycja w polski start-up. AI znad Wisły robi furorę w Ameryce
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rusza z ekspansją za oceanem. Jej AI wykrywa raka z wielką skutecznością
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up podbił USA i wzbudził kontrowersje. Teraz zainwestuje nad Wisłą
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji