Reklama
Rozwiń

Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Wystarczy mieć zdjęcie, aby system pokazał wszystkie produkty podobne do poszukiwanego w ofercie sklepu.

Publikacja: 21.10.2020 14:41

Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Foto: Bloomberg

Według opracowania firmy Zion Market Research rynek rozwiązań visual search w 2018 r. wart był 6,7 mld dol., a w kolejnych latach ma rosnąć średnio 17,5 proc. rocznie. Za siedem lat ma to być już 28,5 mld dol. Rosnącą popularność takiego rozwiązania widać również w Polsce.

Już w 2019 r. taką opcję udostępniła porównywarka Ceneo, również polska firma SAMITO poszła w tym kierunku. Jej system wykorzystuje algorytm porównujący ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient ogląda produkt z oferty, to dzięki temu rozwiązaniu sklep pokaże także inne, podobnie wyglądające. Chodzi nie tylko o kolor, ale w przypadku ubrania także krój.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku