Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Wystarczy mieć zdjęcie, aby system pokazał wszystkie produkty podobne do poszukiwanego w ofercie sklepu.

Publikacja: 21.10.2020 14:41

Wyszukiwanie produktów obrazem to już hit. Pomagają algorytmy

Foto: Bloomberg

Według opracowania firmy Zion Market Research rynek rozwiązań visual search w 2018 r. wart był 6,7 mld dol., a w kolejnych latach ma rosnąć średnio 17,5 proc. rocznie. Za siedem lat ma to być już 28,5 mld dol. Rosnącą popularność takiego rozwiązania widać również w Polsce.

Już w 2019 r. taką opcję udostępniła porównywarka Ceneo, również polska firma SAMITO poszła w tym kierunku. Jej system wykorzystuje algorytm porównujący ze sobą zdjęcia wszystkich produktów w sklepie, jednocześnie analizując stopień ich podobieństwa. Jeśli więc klient ogląda produkt z oferty, to dzięki temu rozwiązaniu sklep pokaże także inne, podobnie wyglądające. Chodzi nie tylko o kolor, ale w przypadku ubrania także krój.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Materiał Promocyjny
Huawei napędza rozwój inteligentnej gospodarki