Boom w e-handlu pomaga dystrybutorom sprzętu

Dystrybutorzy, którzy nie przygotowali się na rosnące znaczenie kanału e-commerce, mają teraz kłopoty.

Publikacja: 26.11.2019 18:52

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do prod

Przygotowania do Black Friday. Pracownik supermarketu z elektroniką przyczepia obniżone ceny do produktów.

Foto: Patrick T. Fallon/Bloomberg

W Europie na handel w internecie przypada ponad 60 mld euro obrotów. Trzy rynki – brytyjski, francuski i niemiecki – odpowiadają za niemal 60 proc. całego tortu, a na Polskę przypada zaledwie 2 proc. Można jednak śmiało założyć, że odsetek ten będzie rósł, bo znaczenie tego segmentu w rodzimym handlu mocno rośnie. W tym roku jego wartość sięgnie 59 mld zł, a w przyszłym urośnie do 69 mld zł. Na 2021 r. prognozuje się z kolei 80 mld zł. Z kolei udział sprzedaży internetowej w handlu detalicznym średnio w Unii Europejskiej wynosi 8,8 proc. W Polsce ten odsetek jest jeszcze o 1,7 pkt proc. niższy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem