Reklama
Rozwiń

Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Choć e-sklepy największy szturm przeżyły w marcu i kwietniu to kolejne miesiące pokazują, że online wcale nie traci na powodzeniu.

Publikacja: 14.07.2020 17:37

Polacy nadal biją rekordy. Sklepy internetowe popularnie jak nigdy dotąd

Foto: Adobe Stock

Jak podaje platforma Shoper, na której działa kilkanaście tysięcy e-sklepów, w czerwcu ich klienci wydali 110 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Znaczące wzrosty sprzedaży utrzymują się już od trzech miesięcy – rekordowe 122 proc. padło w kwietniu, w maju i czerwcu, czyli już po odmrożeniu gospodarki i zniesieniu większości nałożonych wcześniej ograniczeń, utrzymywał się wzrost na poziomie 110 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r.

– Po tym jak Covid-19 dotarł do Polski i sprzedaż w sklepach internetowych gwałtownie wzrosła, zamknięcie w domach i doraźne przerzucenie się na kupowanie w sieci wyjaśniało ich rekordowe wyniki. Wykaz popularnych produktów otwierały maski medyczne i płyn do dezynfekcji. Teraz znikają one z zakupowych statystyk, ale sprzedaż w sieci wcale nie maleje. Wszystko wskazuje na to, że kilka wiosennych tygodni zmieniło nawyki zakupowe Polaków. Osoby, które wcześniej nie kupowały w sieci wcale lub robiły to sporadycznie, stały się stałymi klientami sklepów internetowych i pozostają nimi mimo zniesienia większości zakazów – zauważa Oliwia Tomalik, marketing manager Shoper.

Fenomenem wśród e-zakupowych trendów 2020 wciąż pozostają sklepy z produktami spożywczymi. W kwietniu klienci sklepów Shoper kupowali artykuły spożywcze online niemal pięciokrotnie częściej niż rok wcześniej. W czerwcu skala wzrostu była już niższa, jednak wciąż kupujący w sklepach z asortymentem spożywczym (kategoria Delikatesy) dokonali w nich o 181 proc. transakcji więcej niż w czerwcu 2019 r.

Czytaj także: Sklepy nie przetrwają bez internetu

Kolejną, po branży spożywczej, kategorią sklepów na platformie Shoper, która odnotowała w czerwcu największy wzrost liczby zakupów (o 167 proc.) w porównaniu z ubiegłym rokiem są komputery. Za jej wynikiem nie stoi jednak wyłącznie sprzedaż laptopów – ciągną go w górę przede wszystkim akcesoria jak słuchawki, domowe routery Wi-Fi czy dyski przenośne. Również sklepy z kategorii akcesoria i upominki notują wzrost zainteresowania – klienci robili w nich zakupy o 128 proc. częściej niż przed rokiem. Dwa razy więcej transakcji niż w czerwcu rok temu odnotowały sklepy z kategorii Dzieci (96 proc. wzrostu), Dom i Ogród (94 proc. wzrostu), Książki i multimedia (93 proc. wzrostu).

– Budując swoją nową normalność, wracamy do wielu nawyków sprzed pandemii, ale niektórym przyglądamy się krytycznie.  Zaczęliśmy doceniać możliwość załatwiania wielu spraw z domu przez internet i wolny czas, który dzięki temu zyskujemy. To może wyjaśniać, dlaczego praktycznie we wszystkich branżach na naszej platformie ruch jest o kilkadziesiąt procent większy niż przed rokiem, a kupujący wydają dwukrotnie więcej – dodaje Oliwia Tomalik.

Jak podaje platforma Shoper, na której działa kilkanaście tysięcy e-sklepów, w czerwcu ich klienci wydali 110 proc. więcej niż przed rokiem.

Czytaj także: Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku