Najnowsze dane. W wydatkach na e-zakupy lider jest jeden

Wciąż online w zdecydowanej większości kupujemy towary, ale zakupy usług warte są już 26 mld zł. Wartościowo zdecydowanie dominuje sprzęt rtv-agd.

Publikacja: 30.03.2021 13:18

Najnowsze dane. W wydatkach na e-zakupy lider jest jeden

Foto: Bloomberg

Za 74 proc. rynku zakupów online odpowiadały towary, 13 proc. generuje turystyka, taki sam odsetek wydatków to inne usługi – wynika z badania na zlecenie Przelewy24 i Nets, które wykonała agencja sondażowa Kantar/Sifo.

W przypadku zakupów towarów liderem jest odzież, już co drugi Polak kupił ubrania za pośrednictwem sieci. 41 Polaków kupiło w sieci produkty kosmetyczne, z perspektywy wieku nabywców, najliczniejszą grupę stanowiły osoby poniżej 49 roku życia. Blisko jedna na trzy osoby 35 kupiła przez internet buty. Autorzy raportu podają, że najczęściej kupowane towary nie pokrywają się z tymi, które wygenerowały najwyższy obrót. Ponad 50 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez kupujących w sieci stanowiła elektronika i sprzęty AGD. Jest to kategoria produktów, która w ubiegłych latach zazwyczaj plasowała się również w czołówce najczęściej kupowanych towarów.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów