Za 74 proc. rynku zakupów online odpowiadały towary, 13 proc. generuje turystyka, taki sam odsetek wydatków to inne usługi – wynika z badania na zlecenie Przelewy24 i Nets, które wykonała agencja sondażowa Kantar/Sifo.
W przypadku zakupów towarów liderem jest odzież, już co drugi Polak kupił ubrania za pośrednictwem sieci. 41 Polaków kupiło w sieci produkty kosmetyczne, z perspektywy wieku nabywców, najliczniejszą grupę stanowiły osoby poniżej 49 roku życia. Blisko jedna na trzy osoby 35 kupiła przez internet buty. Autorzy raportu podają, że najczęściej kupowane towary nie pokrywają się z tymi, które wygenerowały najwyższy obrót. Ponad 50 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez kupujących w sieci stanowiła elektronika i sprzęty AGD. Jest to kategoria produktów, która w ubiegłych latach zazwyczaj plasowała się również w czołówce najczęściej kupowanych towarów.
CZYTAJ TAKŻE: Polacy zaskakująco o e-zakupach. Rzecz, która najmocniej irytuje
– Pandemia COVID-19 miała niebagatelny wpływ na branżę e-commerce w każdym jej aspekcie. Obostrzenia w obszarze społecznym i gospodarczym spowodowały przyspieszenie transformacji cyfrowej wielu firm. Przyczyniły się do dynamicznego rozwoju branży, przeniesienia biznesów w świat online oraz wzrostu popytu na zakupy w sieci – mówi Jacek Kinecki z Przelewy24.
Z badania wynika, że 13 proc. wszystkich transakcji w sieci, na łączną kwotę ok. 13 mld zł dotyczyło płatności za usługi turystyczne, a taka sama części rynku przypadała na inne usługi. Czołowe pozycje zajmują usługi serwisów streamingowych z 40 proc. udziałem w rynku, wydatki na reklamę internetową (26 proc.) oraz ubezpieczenia (25 proc.).