Najnowsze dane. W wydatkach na e-zakupy lider jest jeden

Wciąż online w zdecydowanej większości kupujemy towary, ale zakupy usług warte są już 26 mld zł. Wartościowo zdecydowanie dominuje sprzęt rtv-agd.

Publikacja: 30.03.2021 13:18

Najnowsze dane. W wydatkach na e-zakupy lider jest jeden

Foto: Bloomberg

Za 74 proc. rynku zakupów online odpowiadały towary, 13 proc. generuje turystyka, taki sam odsetek wydatków to inne usługi – wynika z badania na zlecenie Przelewy24 i Nets, które wykonała agencja sondażowa Kantar/Sifo.

W przypadku zakupów towarów liderem jest odzież, już co drugi Polak kupił ubrania za pośrednictwem sieci. 41 Polaków kupiło w sieci produkty kosmetyczne, z perspektywy wieku nabywców, najliczniejszą grupę stanowiły osoby poniżej 49 roku życia. Blisko jedna na trzy osoby 35 kupiła przez internet buty. Autorzy raportu podają, że najczęściej kupowane towary nie pokrywają się z tymi, które wygenerowały najwyższy obrót. Ponad 50 proc. wszystkich wydatków poniesionych przez kupujących w sieci stanowiła elektronika i sprzęty AGD. Jest to kategoria produktów, która w ubiegłych latach zazwyczaj plasowała się również w czołówce najczęściej kupowanych towarów.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Gigantyczna inwestycja w polski start-up. AI znad Wisły robi furorę w Ameryce
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rusza z ekspansją za oceanem. Jej AI wykrywa raka z wielką skutecznością
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up podbił USA i wzbudził kontrowersje. Teraz zainwestuje nad Wisłą
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji