Reklama
Rozwiń

Firmowe zakupy przenoszą się do internetu

Większość przedsiębiorstw już robi zakupy na platformach internetowych, ale zachowują się inaczej niż konsumenci. Ważniejsza od cen jest dla nich jakość obsługi.

Publikacja: 17.10.2018 18:51

Magazyn firmy Oponeo.pl

Magazyn firmy Oponeo.pl

Foto: materiały prasowe

O internetowych zakupach firm mówi się u nas niewiele, a to rynek wart kilka razy więcej niż poziom konsumenckich wydatków online. Te ostatnie na ten rok oceniane są na ponad 50 mld zł, zaś firmowe – ponad 200 mld zł. Z ubiegłorocznego raportu Deloitte dla platformy Aleo wynika, że firmy już ponad 10 proc. zakupów realizują w internecie. Ich wartość do 2020 r. ma wzrosnąć do ponad 340 mld zł.

– Firma jest jak gospodarstwo domowe, potrzebuje produktów spożywczych, higienicznych, papierniczych i wielu innych, aby działać. Teraz to wszystko kupujemy w internecie, dzięki czemu dział zakupów skupia się na naszym podstawowym biznesie – mówi dyrektor biura u jednego z czołowych producentów elektroniki w Polsce.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły
Biznes Ludzie Startupy
Prosperująca firma w 90 dni. AI potrafi już niemal wszystko