Reklama
Rozwiń

Dziś „Dzień singla”, polski szał zakupów na chińskich serwisach

Dzień Singla został stworzony sztucznie tylko po to, aby konsumenci wydawali więcej. Z powodzeniem – rok temu wydano ponad 38 mld dol.

Publikacja: 10.11.2020 18:58

Livestreamer promuje produkty higieniczne online w czasie Dnia Singla

Livestreamer promuje produkty higieniczne online w czasie Dnia Singla

Foto: Qilai Shen/Bloomberg

Wielki festiwal zakupowy na chińskich serwisach zakupowych grupy Alibaba trwa dobę, jedynie cudzoziemcy kupujący na AliExpress mają dostęp do specjalnych promocji dłużej z racji różnicy czasu.

Z sondażu firmy Oliver Wyman wynika, że 86 proc. Chińczyków planuje podczas tegorocznego Dnia Singla wydać co najmniej tyle co rok temu lub więcej. Okolicznościowe promocje ogłasza także wiele polskich firm i sieci handlowych w naszym kraju jak CCC czy Media Markt.

Dane o tegorocznych poziomach sprzedaży dopiero się pojawiają. Alibaba podaje, ze odkąd otworzono opcję sprzedaży w ramach Dnia Singla 13 marek osiągnęło poziom sprzedaży 1 mld juanów (ok 150 mln dol.), zaś 342 firmy przekroczyły poziom 100 mln juanów czyli ok 15 mln dol – to takie marki jak L’Oréal, Haier, Estée Lauder, Nike, Huawei, Midea, Lancôme, Xiaomi oraz Adidas.

""

Dzień Singla w Chinach ma niezwykłą oprawę,Bloomberg

Foto: cyfrowa.rp.pl

– W tym roku Dzień Singla bardziej niż zwykle sprzyja sprzedawcom. Pomaga rozładować potężny ruch, który w wyniku zamknięcia galerii handlowych przeniósł się niemal w całości do internetu. Przez wielu detalistów to święto może być wykorzystywane do rozłożenia kumulacji zamówień listopadowo-grudniowych, a więc w najgorętszym w roku okresie dla sprzedawców, na kilka tygodni – mówi Radosław Nawrocki, prezes PayPo, lidera odroczonych płatności w Polsce. – W efekcie największe zakupy Polaków mogą przypaść nie na dwa (Black Friday-Cyber Monday oraz początek grudnia) ale już trzy momenty w tym pracowitym dla branży czasie. To z kolei da oddech firmom logistycznym, dla których mimo wielomiesięcznych przygotowań obsługa tak potężnej liczby zamówień skoncentrowanych w wąskim przedziale czasowym stanowi olbrzymie wyzwanie – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Polska liderem w e-handlu. Dwukrotny wzrost zamówień

W ostatnich trzech miesiącach aż milion razy odroczone płatności tej firmy posłużyły kupującym do zrobienia zakupów online. Poprzedni milion transakcji finansowych przez PayPo został osiągnięty w okresie 6,5 miesiąca. – To tylko pokazuje jak bardzo rynek e-commerce przyspieszył w tym roku i sądzimy, że to tempo utrzyma co najmniej w kolejnych miesiącach – mówi Radosław Nawrocki.

Dzień Singla obchodzony od dekady 11 listopada na serwisach grupy Alibaba stał się już globalnym festiwalem zakupowym, porównywanym z Amazon Prime Day, ale już od niego znacznie większym.

Rok temu konsumenci wydali w dobę 38,4 mld dol., niemal  25 proc. więcej niż rok wcześniej. W zakończonym 14 października Amazon Prime Day wydatki wyniosły 10,4 mld dol. i były aż 45,2 proc. wyższe niż rok temu. Co roku jest bity rekord i nie inaczej będzie podczas tegorocznej edycji Dnia Singla, a coraz większy udział mają w tym konsumenci z Polski, kupujący masowo na platformie AliExpress.

– Wśród państw UE Polska była w ubiegłym roku drugim rynkiem jeśli chodzi o kupujących 11 listopada – mówi Gary Topp, dyrektor operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią w AliExpress. – Spodziewamy się, że w tym roku najpopularniejszymi kategoriami będą artykuły do domu, sprzęt elektroniczny, prezenty i ogółem artykuły związane ze świętami. Większość najlepiej sprzedających się kategorii jest dostępna z terminem dostawy trzy dni, ponieważ trafiają z  europejskich magazynów – dodaje.

AliExpress rozpoczął nawet kampanię reklamową Dnia Singla, co zdarza się po raz pierwszy. Choć Izba Gospodarki Elektronicznej wraz z grupą sprzedawców rozpoczęła akcję mającą pokazać, że kupowanie w Chinach uderza w polską gospodarkę, ponieważ tamtejsi sprzedawcy nie płacą choćby podatków do naszego budżetu, to AliExpress na pewno nie będzie miał najmniejszych problemów ze zdobyciem kolejnych klientów. Boom na zakupy internetowe trwa w najlepsze, pandemia jeszcze go nakręciła, a zamknięcie większości nie spożywczych sklepów stacjonarnych od 7 listopada spowoduje lawinę nowych klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Jack Ma za bardzo urósł? Chiny zatrzymały Mrówkę

– Dzień Singla nie będzie dniem wyjątkowych okazji cenowych, ale symbolicznym początkiem okresu przecen, który potrwa co najmniej do końca listopada, bo nie jest wykluczone że galerie pozostaną zamknięte również w grudniu. Widać to choćby w odzieżówce, gdzie fala promocji już zaczyna wzbierać – mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, Unity Group. – To z kolei powoduje, że w rozwoju IT nie ma momentu „zamrożenia” systemów, jakie miało miejsce w okresie od Black Friday do Nowego Roku, gdy skupiano się na sprzedaży, modyfikacje systemu odkładając w czasie. Teraz trwający nieprzerwanie od początku listopada permanentny okres intensywnej sprzedaży wymusza na e-sklepach zmiany i ciągłe dostosowywanie się do nowych zwiększonych obciążeń zamówieniami – dodaje.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku