Wielki festiwal zakupowy na chińskich serwisach zakupowych grupy Alibaba trwa dobę, jedynie cudzoziemcy kupujący na AliExpress mają dostęp do specjalnych promocji dłużej z racji różnicy czasu.
Z sondażu firmy Oliver Wyman wynika, że 86 proc. Chińczyków planuje podczas tegorocznego Dnia Singla wydać co najmniej tyle co rok temu lub więcej. Okolicznościowe promocje ogłasza także wiele polskich firm i sieci handlowych w naszym kraju jak CCC czy Media Markt.
Dane o tegorocznych poziomach sprzedaży dopiero się pojawiają. Alibaba podaje, ze odkąd otworzono opcję sprzedaży w ramach Dnia Singla 13 marek osiągnęło poziom sprzedaży 1 mld juanów (ok 150 mln dol.), zaś 342 firmy przekroczyły poziom 100 mln juanów czyli ok 15 mln dol – to takie marki jak L’Oréal, Haier, Estée Lauder, Nike, Huawei, Midea, Lancôme, Xiaomi oraz Adidas.
Dzień Singla w Chinach ma niezwykłą oprawę,Bloomberg
– W tym roku Dzień Singla bardziej niż zwykle sprzyja sprzedawcom. Pomaga rozładować potężny ruch, który w wyniku zamknięcia galerii handlowych przeniósł się niemal w całości do internetu. Przez wielu detalistów to święto może być wykorzystywane do rozłożenia kumulacji zamówień listopadowo-grudniowych, a więc w najgorętszym w roku okresie dla sprzedawców, na kilka tygodni – mówi Radosław Nawrocki, prezes PayPo, lidera odroczonych płatności w Polsce. – W efekcie największe zakupy Polaków mogą przypaść nie na dwa (Black Friday-Cyber Monday oraz początek grudnia) ale już trzy momenty w tym pracowitym dla branży czasie. To z kolei da oddech firmom logistycznym, dla których mimo wielomiesięcznych przygotowań obsługa tak potężnej liczby zamówień skoncentrowanych w wąskim przedziale czasowym stanowi olbrzymie wyzwanie – dodaje.