Jak zaznacza, w przypadku gdy influencer postanowi zlekceważyć te zasady, jego fani bardzo szybko go z tego rozliczą. Te wyjątkowe „relacje” między internetowymi gwiazdami a fanami w klarowny sposób opisuje Paweł Svinarski, który wskazuje, iż największą siłą influencerów jest zaufanie, jakie pokładają w nim jego odbiorcy.
– Milenialsi oraz przedstawiciele tzw. pokolenia Z zrezygnowali z mediów tradycyjnych m.in. dlatego, że pragnęli mieć kontrolę nad treściami, które konsumują, a jednocześnie uciekali przed nachalnymi reklamami. Wartością influencerów jest w dużej mierze autentyczność – wyjaśnia Svinarski. – Ich odbiorcy są wyjątkowo wyczuleni na fałsz, równolegle traktując influencerów jako największe autorytety zaraz po swoich rodzicach – przekonuje autor kanału „Dla pieniędzy”.
Boom i popularność internetowych twórców w naszym kraju to wyjątkowe zjawisko. Eksperci nie mają wątpliwości, że influencerzy weszli już do tzw. mainstreamu branży rozrywkowej. – Dostarczają swoim odbiorcom treści, które są formą rozrywki. Jedyna różnica jest taka, że przyjmuje ona formę wideo, a dystrybucja odbywa się w mediach społecznościowych. Jednak pod koniec dnia to wciąż forma rozrywki, której zasięgi dystansują o kilka długości wiele innych tradycyjnych form przekazu, do których przyzwyczajone jest starsze pokolenie – podsumowują twórcy agencji GetHero.
OPINIA
Robert Piaskowski
pełnomocnik prezydenta miasta Krakowa ds. kultury
Internet jest dla nas bardzo ważnym kanałem komunikacji, integracji społecznej, a także promocji miasta. Śledzimy rozwój tego narzędzia i wykorzystujemy jego zmieniające się możliwości, stąd zaangażowanie Krakowa w przedsięwzięcia takie jak MeetUp. Kraków to miasto dziedzictwa, miasto uniwersyteckie, miasto kreatywności i nowoczesnych
usług biznesowych, ale też miasto festiwali oraz gastronomii. Wszystkie te narracje traktujemy jako komplementarne, wierząc, że w epoce wyczerpania się tradycyjnych surowców i źródeł energii to kreatywność mieszkańców, ich wspólnotowa siła i współpraca decydować będą o przewagach i zdobywaniu pozycji globalnych liderów. Dotyczy to przestrzeni zarządzania, ekologii, ekonomii społecznej, a także kultury. Dlatego trzeba docierać na wszelkie sposoby do tak wymagających grup odbiorców, jak młodzi ludzie
– nazywani dziś często pokoleniem YouTube’a, dla których wszystko jest możliwe, którzy widzą świat realny i wirtualny, są twórczy i krytyczni. Mamy świadomość, jak ważny jest dla nich internet, media społecznościowe i osoby kreujące świat wirtualny. Dlatego wykorzystujemy
i będziemy wykorzystywać ciekawe inicjatywy, na przykład takie jak MeetUp, do komunikacji z różnymi grupami odbiorców naszych działań oraz do promocji miasta.