Gigantyczne kolejki w Amazonie. Koncern zmieni sposób obsługi klientów

Amazon poszukuje pracowników. Koncern zapowiedział zatrudnienie aż 75 tys. nowych dostawców i pracowników Amazon Fresh oraz Whole Foods Market. Firma nie nadąża z dostawami.

Publikacja: 16.04.2020 10:21

Gigantyczne kolejki w Amazonie. Koncern zmieni sposób obsługi klientów

Foto: Bloomberg

Nowi klienci Amazon Fresh oraz Whole Foods Market muszą czekać w kolejkach, Amazon nie jest w stanie na bieżąco obsłużyć wszystkich zamówień, które rosną lawinowo. Odkąd Amerykanie przestraszeni pandemią koronawirusa zaczęli zamawiać online wszystko, także jedzenie, Amazon zaczął zwiększać zatrudnienie. Koncern zapewnia, że co tydzień zatrudnia nowe osoby, by sprostać oczekiwaniom klientów. Mimo to kolejki zamówień wciąż rosną.

CZYTAJ TAKŻE: Najbogatszy człowiek jeszcze bogatszy. Dzięki koronawirusowi

Amazon poinformował, że niedługo wprowadzi nową opcję do zamówień online. Klient będzie mógł sobie zamówić produkty spożywcze na konkretny dzień i godzinę, to pozwoli pracownikom centrów dystrybucyjnych na zaplanowanie dostaw. Teraz zamówienie wpadają według kolejności składnia zleceń, co powoduje duże kolejki a także sprawia, że klienci nigdy nie mogą być pewni, kiedy właściwie otrzymają swoje zamówienie – informuje portal The Verge. Dzieje się tak, choć Amazon priorytetowo traktuje zamówienia spożywcze oraz środków do higieny osobistej oraz środków czystości.

Koncern poinformował, że w ostatnich tygodniach zatrudnił ponad 100 tys. nowych pracowników. Teraz szykuje miejsca pracy dla kolejnych 75 tysięcy. Koncern zdecydował się też na przywrócenie sprzedaży na platformie towarów nie uznanych za niezbędne.

CZYTAJ TAKŻE: Bonanza Amazona. Wirus znalazł jednak słaby punkt

Amazon poinformował też, że wyda 500 mln dolarów na podwyżki płac dla pracowników, którzy „wystawiają się na ryzyko, by zapewnić dostawy żywności i innych niezbędnych środków dla milionów klientów”. Pierwotnie Amazon informował, że na podwyżki przeznaczy 350 mln dolarów.

Nowi klienci Amazon Fresh oraz Whole Foods Market muszą czekać w kolejkach, Amazon nie jest w stanie na bieżąco obsłużyć wszystkich zamówień, które rosną lawinowo. Odkąd Amerykanie przestraszeni pandemią koronawirusa zaczęli zamawiać online wszystko, także jedzenie, Amazon zaczął zwiększać zatrudnienie. Koncern zapewnia, że co tydzień zatrudnia nowe osoby, by sprostać oczekiwaniom klientów. Mimo to kolejki zamówień wciąż rosną.

CZYTAJ TAKŻE: Najbogatszy człowiek jeszcze bogatszy. Dzięki koronawirusowi

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Solarny śmietnik ostrzeże kierowcę. Ścieżki rowerowe czeka rewolucja
Materiał Promocyjny
Podróżuj ekologicznie! Program Fundusze Europejskie dla zrównoważonej mobilności
Biznes Ludzie Startupy
Polscy naukowcy stworzyli świecę, która zabija wirusy, bakterie i grzyby
Biznes Ludzie Startupy
Technologia rozpoznawania pysków. Nowatorskie narzędzie odnajdzie psa czy kota
Biznes Ludzie Startupy
Rekordy dezinformacji w sieci. Te firmy tworzą bat na manipulacje
Materiał Promocyjny
„Skoro wiemy, że damy radę, to zróbmy to”. Oto ludzie, którzy tworzą Izerę
Biznes Ludzie Startupy
Inżynierowie znad Wisły zawalczą z chorobą płuc. Wygrali prestiżowy konkurs
Biznes Ludzie Startupy
Terapia w goglach VR. Polski start-up walczy ze stresem, lękiem i bezsennością