Karolina Dolaś tematem czasu pracy zajmowała się od dziecka. Najpierw u mamy w pracy pomagała przy kartach ewidencji, a później, pracując w kolejnych korporacjach, układała grafiki pracownicze. – Skala problemu, z jaką mierzą się firmy zatrudniające w różnych systemach czasu pracy, przy mieszanej strukturze zatrudnienia, jest naprawdę duża. Trzeba pamiętać o wielu zmiennych i przepisach kodeksu pracy – mówi pomysłodawczyni i prezes startupu Grafik Optymalny.
Jak tłumaczy, pracując w korporacjach, wiedziała, że powinien być jakiś program, który mógłby to ułatwić. Królowały niestety Excel i kartki papieru. Tak narodził się pomysł na Grafik Optymalny – narzędzie do kompleksowego planowania i rozliczania czasu pracy. Dziś oprogramowanie dostępne online w modelu Software as a Service (SaaS) wyposażone jest w dodatkowe narzędzia, jak plan urlopów, e-obieg wniosków urlopowych, rejestracja czasu pracy czy raporty klasy Business Intelligence umożliwiające optymalizację kosztów pracy.
Z rozwiązania zbudowanego w Poznaniu korzystają sklepy Samsung, Duka, a także Radisson Blue, North Food, Travelist, Amcor, Takeda czy Lilou, planując czas pracy dla ponad 15 tys. pracowników.
Szybko przybywa abonamentów
Początki nie były łatwe. – Brakowało mi kompetencji programisty, miałam jedynie pomysł. Wtedy poznałam Grzegorza Galosa, kolegę męża i programistę, który zgodził się mi pomóc – wspomina Karolina Dolaś.
W 2014 r. powstał system, a w 2016 r. została założona spółka, w którą zainwestowała firma Huge Thing.