Te gwiazdy internetu zarabiają miliony, choć nie istnieją

Lil Miquela, 19-letnia celebrytka z Instagrama, Shudu, czarnoskóra modelka, czy Janky, gwiazda TikToka – mają już w sieci miliony obserwujących. Wpływ na odbiorców takich cyfrowych awatarów jest ogromny.

Publikacja: 27.04.2021 07:14

Lil Miquela to wirtualna influencerka modowa, która na Instagramie ma ponad 3 mln obserwujących. W 2

Lil Miquela to wirtualna influencerka modowa, która na Instagramie ma ponad 3 mln obserwujących. W 2018 r. magazyn „Times” wybrał ją do grona najbardziej wpływowych postaci internetu

Foto: Instagram

Wirtualni influencerzy, stworzone cyfrowo postaci, które mają swoje profile w mediach społecznościowych, wywierają coraz większy wpływ na realny świat. Piszą tweety, zamieszczają filmy na YouTubie, kręcą teledyski na TikToku. Oczywiście nie same, lecz stojące za nimi agencje marketingowe czy artyści traktujący takie awatary 3D jako swoisty internetowy happening. To potężna machina, która przyciąga pod każdym postem na Facebooku, czy fotką na Instagramie tysiące polubień. Internauci oszaleli na punkcie tych fikcyjnych online celebrytów, a wraz za ich lajkami poszły gigantyczne pieniądze i kontrakty reklamowe. To kompletnie nowa odsłona życia w sieci.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes Ludzie Startupy
Cyfryzacja zwiększa wydajność przemysłu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Biznes Ludzie Startupy
„Zabójcy banków" wychodzą z internetu. Nowe, zaskakujące usługi
Biznes Ludzie Startupy
Karol Nawrocki chce postawić na nowe technologie i start-upy. Będą duże zmiany?
Biznes Ludzie Startupy
Organy na zamówienie. Oni chcą przeprowadzić rewolucję w medycynie
Biznes Ludzie Startupy
Najwięcej wart polski start-up zyskuje następcę. Plany światowej ekspansji