Usługi lokalizacji wchodzą do firm

Rynek rozwiązań służących do lokalizacji i namierzania pojazdów rośnie jak na drożdżach. Globalnie jego dynamika sięga 13 proc. rocznie. Analitycy Markets&Markets prognozują, że do 2023 r. jego wartość sięgnie 2,89 mld dol.

Publikacja: 15.10.2018 19:30

Usługi lokalizacji wchodzą do firm

Foto: cyfrowa.rp.pl

W Polsce sektor ten rozwija się równie dynamicznie, a dodatkowo napędzą go przepisy o obowiązku przekazywania danych geolokalizacyjnych dotyczących transportów towarów wrażliwych, które weszły w życie w październiku. Zgodnie z tą regulacją każdy tego typu transport musi zostać wyposażony w system lokalizacji. Jego brak oznacza dla przewoźnika 10 tys. zł kary, a dla kierowcy nawet 7,5 tys. zł.

Towar pod kontrolą

Pozostało 90% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Google wsparło polską firmę. Blisko chce odmienić opiekę i leczenie dzieci
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Biznes Ludzie Startupy
Polska wyrzutnia bezzałogowców. Pierwsza na świecie taka technologia
Biznes Ludzie Startupy
Kombinezony ochronne mogą szkodzić. Polak rozwiązał ten problem
Biznes Ludzie Startupy
Kryształowa kula dla biznesu. Narzędzie tej polskiej fimy przewidzi skutki decyzji
Biznes Ludzie Startupy
Nie Bruksela, a Polacy chcą teraz karmić robakami. Mają więcej białka i witamin