Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.
– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.
CZYTAJ TAKŻE: Kafelki i baterie hitami internetu
Firma przebadała 20 tys. osób w 24 krajach. Wyniki wskazują, że Polska znajduje się wśród państw, w których możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie jest szczególnie ważna – zależy na niej 49 proc. Polaków. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosjanie (56 proc.). Dla porównania, podobną potrzebę wyraża np. tylko 29 proc. Niemców, czy 34 proc. Brytyjczyków.
Badania SAP pokazują ponadto, że stosunkowo rzadko rezygnujemy z e-zakupów w momencie tuż przed finalizacją transakcji. W przypadku internautów z Wlk. Brytanii, czy Francji, taki proceder jest nagminny (robi tak ok. 80 proc. badanych). W naszym kraju odsetek takich przypadków to 64 proc. Lubimy jednak porównywać ceny i sprawdzać gdzie jest taniej.