Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

50 mld zł – tyle, według raportu Interaktywnie.com, wydamy na zakupy online w 2019 r. W sieci pieniądze wydaje już 49 proc. Polaków i ten odsetek stale rośnie. Nie oznacza to jednak, że tradycyjne, fizyczne sklepy muszą się obawiać.

Publikacja: 17.04.2019 13:50

Polak musi testować, czyli jak kupujemy online

Foto: cyfrowa.rp.pl

Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.

– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Kafelki i baterie hitami internetu

Firma przebadała 20 tys. osób w 24 krajach. Wyniki wskazują, że Polska znajduje się wśród państw, w których możliwość przetestowania produktów w fizycznym sklepie jest szczególnie ważna – zależy na niej 49 proc. Polaków. Wyprzedzają nas pod tym względem tylko Rosjanie (56 proc.). Dla porównania, podobną potrzebę wyraża np. tylko 29 proc. Niemców, czy 34 proc. Brytyjczyków.

Badania SAP pokazują ponadto, że stosunkowo rzadko rezygnujemy z e-zakupów w momencie tuż przed finalizacją transakcji. W przypadku internautów z Wlk. Brytanii, czy Francji, taki proceder jest nagminny (robi tak ok. 80 proc. badanych). W naszym kraju odsetek takich przypadków to 64 proc. Lubimy jednak porównywać ceny i sprawdzać gdzie jest taniej.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja zrobi za nas zakupy

Blisko połowa rodzimych konsumentów (47 proc.) za ważny uważa dostęp do porównywarek produktów. Sprawdzamy nie tylko różnice cen między e-sklepami, ale również porównujemy ceny w sklepach online i w „realu”. Raport SAP wskazuje, iż 4 na 10 Polaków zrezygnuje z usług internetowego sprzedawcy, jeśli dostrzeże różnice w cenach między sklepem online, a fizyczną placówką.

Z najnowszych badań SAP wynika bowiem, iż co drugi z nas chce „testować” produkty w sklepie – obejrzeć go, dotknąć, wypróbować.

– Nad Wisłą obserwujemy rosnącą popularność modelu e-commerce, połączoną jednak z wyróżniającą się na tle innych krajów chęcią dostępu do fizycznych placówek. Wskazuje to na potrzebę rozwijania przez firmy w Polsce wielokanałowych strategii i narzędzi budowy relacji z klientami – przekonuje Tomasz Niebylski, dyrektor ds. rozwoju sprzedaży w SAP Polska.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy
Biznes Ludzie Startupy
Estończycy chcą skończyć z papierem. Ogromne oszczędności
Biznes Ludzie Startupy
Jak zmniejszyć bariery językowe w internecie. Czesi mają rozwiązanie
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił