Polski rynek handlu internetowego wart jest już ponad 50 mld zł, a jego wzrost utrzymuje się na poziomie kilkunastu procent rocznie. Ma to także efekt w postaci zainteresowania sprzedawców, którzy coraz więcej chcą na szybko rosnącym rynku działać. – Jeśli chodzi o sklepy internetowe, to w 2019 zarejestrowanych zostało 9779, a wyrejestrowano 2031. Oznacza to, że w 2019 roku przybyło ich 7748. Chyba możemy mówić o boomie – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska, która specjalnie dla Rzeczpospolitej Cyfrowej zebrała te dane na podstawie baz GUS.
Przybywa sprzedawców
Polski rynek handlu internetowego od lat należy do ścisłej czołówki najszybciej rosnących w Europie. Dodatkowo obowiązujący od marca 2018 roku i stopniowo rozszerzany zakaz handlu w niedzielę jest kolejnym argumentem dla konsumentów, by postawić na kupowanie online. Obecnie już ponad 60 proc. internautów kupuje także przez internet, a ich liczba będzie nadal rosła.
CZYTAJ TAKŻE: Zwroty od firm zaleją e-sklepy. Efekt nowych przepisów
Pokazują to wyniki czołowych sprzedawców. – Już ponad 140 tys. firm za naszym pośrednictwem dociera do klientów, a plan na ten rok zakłada wzrost ich liczby o 20 proc. – mówi François Nuyts, prezes Allegro.
Serwis chce też w tym roku zwiększyć ofertę produktów do 200 mln. W 2019 r. ich liczbę udało się zwiększyć o 40 proc. do 130 mln – to 100 tys. nowych ofert każdego dnia. – W tym roku z planowanego 1 mld zł inwestycji ok. dwie trzecie przeznaczymy na dopłaty do kosztów transportu zamówień – dodaje prezes największego internetowego sprzedawcy.