Reklama

Polsko-portugalski biznes podgląda konsumentów

Placeme monitoruje ruchu klientów w świecie offline i bada potencjał punktów sprzedaży. Z ich nowatorskich usług korzystają Carrefour czy Coca-Cola.

Publikacja: 31.05.2021 16:03

Startup Placeme,
m.in. dzięki analizie smartfonów osób odwiedzających sklepy stacjonarne
jest w stan

Startup Placeme, m.in. dzięki analizie smartfonów osób odwiedzających sklepy stacjonarne jest w stanie profilować klientów.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Google Analytics to popularne narzędzie do badania ruchu w sieci. Gdyby zastosować proste porównanie to Placeme jest jego odpowiednikiem, ale nie w świecie cyfrowym, lecz w realnym. Startup, którym kieruje Hubert Guzera, podkreśla, że działa na rynku „location intelligence”, a siebie samego określa jako firmę analityki offline (choć klientów w sklepach stacjonarnych profiluje dzięki analizie ich smartfonów – naturalnie w sposb zanonimizowany). Powstała w 2017 r. spółka – na podstawie danych geoprzestrzennych – dostarcza kompleksowych wskaźników o zachowaniu i natężeniu ruchu klientów w danej placówce czy sieci, działaniach konkurencji czy infrastrukturze dowolnie wybranej lokalizacji. To cenne dane, bo dzięki nim firmy mogą tworzyć profile konsumenckie, monitorować mikrorynki czy prognozować zachowania wybranych grup klientów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama