Reklama
Rozwiń

Polsko-portugalski biznes podgląda konsumentów

Placeme monitoruje ruchu klientów w świecie offline i bada potencjał punktów sprzedaży. Z ich nowatorskich usług korzystają Carrefour czy Coca-Cola.

Publikacja: 31.05.2021 16:03

Startup Placeme,
m.in. dzięki analizie smartfonów osób odwiedzających sklepy stacjonarne
jest w stan

Startup Placeme, m.in. dzięki analizie smartfonów osób odwiedzających sklepy stacjonarne jest w stanie profilować klientów.

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Google Analytics to popularne narzędzie do badania ruchu w sieci. Gdyby zastosować proste porównanie to Placeme jest jego odpowiednikiem, ale nie w świecie cyfrowym, lecz w realnym. Startup, którym kieruje Hubert Guzera, podkreśla, że działa na rynku „location intelligence”, a siebie samego określa jako firmę analityki offline (choć klientów w sklepach stacjonarnych profiluje dzięki analizie ich smartfonów – naturalnie w sposb zanonimizowany). Powstała w 2017 r. spółka – na podstawie danych geoprzestrzennych – dostarcza kompleksowych wskaźników o zachowaniu i natężeniu ruchu klientów w danej placówce czy sieci, działaniach konkurencji czy infrastrukturze dowolnie wybranej lokalizacji. To cenne dane, bo dzięki nim firmy mogą tworzyć profile konsumenckie, monitorować mikrorynki czy prognozować zachowania wybranych grup klientów.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły