E-giganci telewizji szybko rosną poza USA

Netflix i Prime Video Amazonu poprawiają wyniki dzięki ekspansji na nowe rynki.

Publikacja: 05.02.2019 14:05

E-giganci telewizji szybko rosną poza USA

Foto: Bloomberg

Do 15,79 mld dol., czyli o prawie 36 proc., urosły w 2018 r. przychody Netfliksa, największej na świecie internetowej płatnej platformy z filmami i serialami. Amerykańska firma kierowana przez Reeda Hastingsa zakończyła rok z nieco ponad 139 mln abonentów, z których większość to mieszkańcy innych krajów niż Stany Zjednoczone. Także poza USA odbywa się obecnie największa ekspansja serwisu. W ciągu 12 miesięcy ubiegłego roku Netflix zdobył poza rodzimym rynkiem prawie 23 mln abonentów (to tyle, co w sumie ma trzeci gracz na świecie – Hulu), a w kraju 5,67 mln. Zagraniczna ekspansja sprawia, że rosną także wyniki Prime Video Amazonu. Na nowe rynki może wejść również Hulu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes Ludzie Startupy
Polacy znaleźli sposób na boty. Potężna niechęć społeczeństwa
Biznes Ludzie Startupy
Do naszego jadłospisu trafią algi, glony i owady. Polska może być liderem
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody