Jak się uchronić przed typowymi błędami debiutantów

Jedna czwarta nowych, innowacyjnych firm w Stanach Zjednoczonych upada po pierwszym roku działalności – wynika z badania portalu Statistic Brain. Po czterech latach na rynku zostaje tylko połowa z nich, a po dekadzie niecałe 30 proc.

Publikacja: 21.11.2016 19:44

Jak się uchronić przed typowymi błędami debiutantów

Foto: 123RF

Sektorowo najbardziej odporne na tego rodzaju klęski wydają się młode firmy z branży ubezpieczeniowej, finansowej i nieruchomościowej (58 proc. wciąż działa po czterech latach od momentu rozpoczęcia działalności), edukacyjnej i zdrowotnej oraz rolniczej (56 proc. przeżywa trudne cztery pierwsze lata), a także usługowej (analogiczny wskaźnik na poziomie 55 proc.

Według badań głównym powodem startupowych katastrof (odpowiada za 46 proc. upadków) jest po prostu niekompetencja ich założycieli prowadząca do wytyczania sobie wygórowanych celów, braku właściwego planowania i wiedzy o finansowaniu czy emocjonalnych wycen. Na bardzo podobne zagrożenia wskazują polscy eksperci od startupowego rynku.

Pozostało 90% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów