E-handel łapie zadyszkę. Ale boom jeszcze wróci

Najnowsze dane GUS mogą sugerować, że kończy się „pandemiczne” paliwo, które napędzało zakupy w sieci. Eksperci wieszczą jednak nawet 25-proc. zwyżki.

Publikacja: 23.03.2021 08:14

Zamknięte ponownie galerie handlowe staną się impulsem do kolejnych zwyżek e-commerce

Zamknięte ponownie galerie handlowe staną się impulsem do kolejnych zwyżek e-commerce

Foto: Robert Gardzinski

Boom na zakupy internetowe, wywołany wybuchem epidemii koronawirusa i lockdownem, sprawił, że ubiegły rok dla branży e-commerce był najlepszy w historii. Ale wygląda na to, że niebotyczne zwyżki sprzedaży to już historia – z najnowszych danych GUS wynika, że udział e-sprzedaży w handlu detalicznym w lutym br. spadł miesiąc do miesiąca z niemal 10 do 8,6 proc.

Analitycy zaznaczają, że spadek udziału e-commerce to konsekwencja otwarcia sklepów w galeriach handlowych. Nie zmienia to faktu, że mamy za sobą kolejny okres potwierdzający bardzo dobrą kondycję polskiego e-handlu. W wyniku pandemii doszło do przełomu w zwyczajach zakupowych Polaków. Od tego trendu nie ma odwrotu.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem