Reklama
Rozwiń
Reklama

Gorący czerwiec mocno schłodził kina. Na co chodziliśmy?

Upały, strajk nauczycieli i brak polskich filmów na afiszu to główne powody wyhamowania wzrostu widowni przed dużym ekranem w minionym kwartale.

Publikacja: 09.07.2019 21:00

Film „Avengers: Koniec gry” zgromadził w II kwartale br. najwięcej widzów, ale w półroczu dał się wy

Film „Avengers: Koniec gry” zgromadził w II kwartale br. najwięcej widzów, ale w półroczu dał się wyprzedzić polskiej komedii.

Foto: Marvel Studios 2019

Zaledwie o 0,3 proc. większa niż przed rokiem była widownia kin w Polsce w drugim kwartale 2019 r. – wynika z danych Boxoffice.pl. W ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca kina sprzedały 9,56 mln biletów, o 30 tys. więcej niż rok wcześniej. Niemal w identycznym tempie – o 0,31 proc. – powiększyły się przychody biletowych kas, które wyniosły w II kw. br. nieco ponad 180 mln zł. To niezbyt dobry wynik, biorąc pod uwagę, że – szczególnie sieci multipleksów – kinowe przedsiębiorstwa rozrastają się z roku na rok o kolejne obiekty. Gdyby wziąć pod uwagę tylko kina istniejące przed rokiem, najprawdopodobniej zobaczylibyśmy u nich spadek liczby widzów.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI pomoże naprawić zęby. Rewolucja w stomatologii?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama