Amazon: rozpoczynamy wojnę z podróbkami w Polsce

Platforma uruchamia w naszym kraju programy Brand Registry i Project Zero, aby wspierać ochronę marek i walczyć z ich sprzedażą. Z pomocą przychodzi sztuczna inteligencja.

Publikacja: 11.05.2021 16:20

Amazon: rozpoczynamy wojnę z podróbkami w Polsce

Foto: Amazon nad Wisłą ma spore zaplecze logistyczne w postaci pięciu magazynów w Kołbaskowie, Poznaniu, Sosnowcu oraz dwóch we Wrocławiu.

Amerykański koncern podaje, że do końca 2020 r. zainwestował ponad 700 mln dol. w walkę z podróbkami, a takimi działaniami w ramach firmy zajmuje się aż 10 tys. pracowników. Chwali się też sukcesami, marki zarejestrowane w Amazon Brand Registry odnotowują i zgłaszają średnio o 99 proc. mniej domniemanych naruszeń niż przed rejestracją. W ramach programu Amazon oferuje im szereg narzędzi, w tym formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero.

CZYTAJ TAKŻE: Biały Dom wpisał chińskich potentatów na czarną listę. Za podróbki

Platformy internetowe mają problem z handlem podrobionymi towarami. Wiele procesów o niedostateczną walkę z procederem przegrał eBay, również w ofercie Allegro bez problemu można znaleźć produkty od razu sklasyfikowane jako podrobione. Torba kosztująca kilka tysięcy złotych czy euro nawet okazyjnie nie może być dostępna za kilka procent tej ceny.

Amazon Brand Registry to bezpłatna usługa, z której do tej pory skorzystało już ponad 500 tys. firm. – Klienci chcą mieć pewność, że produkt, który otrzymają będzie oryginalny, niezależnie od tego czy kupują go bezpośrednio od Amazon czy też od jednego z milionów sprzedawców zewnętrznych, oferujących towary na naszej stronie – mówi Mourad Taoufiki, country manager Amazon Polska. – Wzmacniamy pozycję marek poprzez takie programy jak Brand Registry, który chroni marki, czy Project Zero, samoobsługowe narzędzie, które pozwala właścicielom praw autorskich na usuwanie podrobionych produktów bezpośrednio z naszych sklepów. Dokładnie badamy każde zgłoszenie dotyczące potencjalnych podróbek, i jeśli okaże się zasadne usuwamy przedmiot, trwale rozwiązujemy umowę ze sprzedawcą oraz podejmujemy działania prawne lub w stosownych przypadkach współpracujemy z organami ścigania – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Nowa technologia batem na podróbki

Amazon inwestuje znaczące środki w zautomatyzowane systemy i uczenie maszynowe. Firma posiada zespół złożony ze specjalistów w dziedzinie inżynierii oprogramowania, nauk stosowanych, zarządzania programami i zwalczania sprzedaży towarów nieoryginalnych, do którego zadań należy koordynowanie i stałe udoskonalanie programów do walki z handlem podróbkami. Systemy Amazon analizują ogromne ilości danych dotyczące partnerów handlowych, towarów, marek i ofert właśnie pod kątem autentyczności oferowanych produktów i w razie potrzeby automatycznie blokują ich sprzedaż lub usuwają je z oferty.

Firma tylko w 2020 r. uniemożliwiła otwarcie ponad 6 milionów nowych kont, wstrzymując możliwość zamieszczenia na stronie jakąkolwiek oferty, a ponad 10 mld podejrzanych ofert udało nam się usunąć zanim pojawiły się w serwisie.

Amerykański koncern podaje, że do końca 2020 r. zainwestował ponad 700 mln dol. w walkę z podróbkami, a takimi działaniami w ramach firmy zajmuje się aż 10 tys. pracowników. Chwali się też sukcesami, marki zarejestrowane w Amazon Brand Registry odnotowują i zgłaszają średnio o 99 proc. mniej domniemanych naruszeń niż przed rejestracją. W ramach programu Amazon oferuje im szereg narzędzi, w tym formularz rejestracyjny Brand Registry (SSR), raport o naruszeniach (RAV), historię zgłoszeń, samoobsługowe narzędzie do usuwania podróbek Project Zero.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów