Cyfrowa rozrywka wchodzi na nowy poziom

Zawody, w trakcie których rywalizują profesjonalni gracze wideo, mogą być wkrótce równie popularne, jak wielkie widowiska sportowe.

Publikacja: 30.10.2017 20:53

Cyfrowa rozrywka wchodzi na nowy poziom

Foto: Bloomberg

Już co czwarty polski internauta interesuje się tzw. e-sportem. To stosunkowo nowe zjawisko przybiera na znaczeniu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba odbiorców takich wydarzeń będzie rosnąć w tempie niemal 30 proc. rocznie.

To pokazuje, że jesteśmy w momencie przełomowym dla rynku gier, które na dobre wychodzą z zacisza domowych komputerów.

O tym, że ta cyfrowa rozrywka wchodzi na zupełnie nowy poziom, może świadczyć fakt, że w 2016 r. wartość rynku e-sportu na świecie wyniosła 463 mln dol. Według prognoz w 2019 r. ma to już być 1,1 mld dol.

Najwięcej przychodów w tej „dyscyplinie” generują Ameryka Płn. (38 proc.), Europa (30 proc.) i Azja (29 proc.). Na naszym kontynencie największe rynki to Szwecja, Rosja, Francja i Wielka Brytania.

Polska, pod względem dynamiki rozwoju e-sportu, jest jednak europejskim liderem (w ubiegłym roku pod tym względem osiągnęliśmy trzeci wynik na świecie).

W naszym kraju e-sport w 2016 r. wygenerował niemal 10,3 mln dol. Eksperci spodziewają się w tym roku już ok. 11 mln dol. W ubiegłym roku same transmisje realizowane przez Fantasy Expo przyciągnęły ponad milion unikalnych widzów. Co warto zaznaczyć, 76 proc. z nich deklaruje, że sami nie grają w gry e-sportowe. Wśród widzów dominują mężczyźni, którzy stanowią aż 65 proc. fanów tej dyscypliny – wynika z analiz firmy Fantasy Expo, która specjalizuje się w organizacji wydarzeń e-sportowych.

Nie oznacza to jednak, że gry zupełnie nie interesują kobiet. Badania pokazują, że wolą one jednak same uczestniczyć w cyfrowej rozrywce, niż być tylko widzem.

47 proc. zapalonych graczy to właśnie panie. Stanowią one również niemal połowę (49 proc.) grupy graczy tzw. okazjonalnych. W sumie 48 proc. kobiet przyznaje, że interesuje się gamingiem.

Zjawisko gamingu jest równie imponujące, jak fenomen e-sportu. Już 79 proc. rodzimych internautów deklaruje bowiem, że gra w gry wideo. Z kolei – jak wskazują analizy firmy Nielsen – wśród osób w wieku powyżej 13 lat odsetek graczy sięga 64 proc. (jeszcze w 2012 r. było to 58 proc.).

Już co czwarty polski internauta interesuje się tzw. e-sportem. To stosunkowo nowe zjawisko przybiera na znaczeniu. Szacuje się, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba odbiorców takich wydarzeń będzie rosnąć w tempie niemal 30 proc. rocznie.

To pokazuje, że jesteśmy w momencie przełomowym dla rynku gier, które na dobre wychodzą z zacisza domowych komputerów.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie