Polskie fundusze wolą szukać perełek za granicą

Aż 43 proc. transakcji, jakie przeprowadziły w 2018 r. krajowe fundusze wysokiego ryzyka, dotyczyło startupów z zagranicy. A bez takich inwestycji ciężko będzie zwiększyć innowacyjność naszego kraju.

Publikacja: 31.12.2018 21:31

Amerykanie boją się chińskich inwestycji, nawet wydawałoby się nieszkodliwych. Na zdjęciu nowojorski

Amerykanie boją się chińskich inwestycji, nawet wydawałoby się nieszkodliwych. Na zdjęciu nowojorski Brooklyn Bridge.

Foto: AFP

Z raportu „What’s beyond Poland”, opracowanego przez fundusz Alfabeat we współpracy z platformą Pitchbook, analizującą globalny rynek venture capital, wynika, że w 2018 r. rodzime fundusze venture capital dokonały w sumie 49 inwestycji. Z tego aż 21 stanowiły koinwestycje w zagraniczne spółki (to blisko 43 proc. inwestycji). Rodzimi inwestorzy najchętniej wykładali pieniądze na innowacje z USA (9 inwestycji) i Wlk. Brytanii (4). W sumie startupy z tych krajów przyciągnęły kapitał aż w 27 proc. dokonanych w br. transakcji z udziałem rodzimych funduszy. Ale inwestorów interesowały również projekty z Portugalii, Ukrainy, a nawet Chin czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes Ludzie Startupy
Zadbają o plony jak hinduska bogini. Polska firma odnowi ziemię
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma zaleje Chiny translatorami. To kolejny krok w światowej ekspansji
Biznes Ludzie Startupy
Reaktory jądrowe coraz mniejsze. Ten szwajcarski liliput może odmienić energetykę
Biznes Ludzie Startupy
Koniec leżanek. Badanie serca będą bardziej mobilne, wygodne i skuteczne
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja wchodzi do szpitali. Polskie firmy mają nowatorskie rozwiązania
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni