Studenci mogą kształcić się w laboratoriach wyposażonych w specjalistyczny sprzęt i najnowsze oprogramowanie. Oferta edukacyjna dla studentów to 6 kierunków studiów: Zarządzanie, Zarządzanie projektami, Zarządzania i inżynieria produkcji, Analityka biznesowa, Logistyka i Socjologia. Dziekan Wydziału prof. dr hab. inż. Jan Kaźmierczak mocno akcentuje potrzebę rozwijania oferty dydaktycznej także w j. angielskim. Aktualnie WOIZ prowadzi Management oraz Management and Production Engineering. Studiują tu studenci z różnych krajów świata: Indii, Turcji, Indonezji, Arabii Saudyjskiej, Ukrainy, Kenii, Algierii, Etiopii, Nigerii, Egiptu, Rwandy, Iraku, Hiszpanii, Surinamu i Niemiec. Niebawem oferta zostanie poszerzona o nowy innowacyjny kierunek studiów „Cognitive technologies”, przygotowywany w ramach projektu z NAWA.
– Technologie kognitywne okrzyknięte zostały megatrendem współczesnego rozwoju, jak można przeczytać na wielu stronach internetowych śledzących rozwój innowacji i technologii przyszłości. Rynek technologii kognitywnych dynamicznie się rozwija.
Projekt realizowany jest przez Politechnikę Śląską, Wydział Organizacji i Zarządzania w partnerstwie z Kijowskim Narodowym Uniwersytetem Budownictwa i Architektury (Ukraina). Kierownikiem projektu jest prof. Aleksandra Kuzior.
– Globalny rynek inteligentnych rozwiązań rozwija się bardzo szybko, może osiągnąć wysokie wartości liczone w milionach dolarów. Rosnąca ilość danych przetwarzanych przez firmy jest motorem rozwoju technologii kognitywnych, a ich implementacja i właściwe zarządzanie jest często warunkiem osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Algorytmy rozwijające swoje funkcje kognitywne metodą głębokiego uczenia maszynowego pozwalają na wykorzystanie robotów w nowych rolach, często w wielowymiarowych sprzężeniach zwrotnych z człowiekiem, podkreśla prof. Kuzior.
Założenia projektu wpisują się w misję Politechniki Śląskiej – kształcenie wysoko wykwalifikowanej kadry na rzecz społeczeństwa i gospodarki opartych na wiedzy oraz wspieranie dynamicznego rozwoju gospodarki w duchu wartości etycznych. Program studiów zawierał więc będzie nie tylko treści dotyczące wiedzy i umiejętności zawodowych, ale także ważne dla rozwoju współczesnego społeczeństwa treści etyczne, realizowane np. na przedmiocie etyka zawodowa specjalisty technologii kognitywnych.