Reklama

Warszawski startup wie, jak przywiązać do marki. Pomaga AI

Consumer Intelligence pomaga firmom w komunikacji z klientem i budowie jego przywiązania do marek. Warszawski startup wykorzystuje do tego celu m.in. sztuczną inteligencję. Samo „przekupywanie” rabatami już nie wystarcza.

Publikacja: 10.11.2020 08:22

Startup stworzył rozwiązania, które analizują zachowania konsumentów.

Startup stworzył rozwiązania, które analizują zachowania konsumentów.

Foto: mat. pras.

Pandemia nie powstrzymuje innowacyjnych biznesów. Dowodzi tego Consumer Intelligence – spółka założona przez Krystiana Dylewskiego to przedstawiciel tzw. segmentu martechów (startupy rozwijające nowatorskie technologie marketingowe). Ambicją warszawskiej firmy jest zbudowanie globalnego programu do zarządzania relacjami z klientami.

Przewidzieć trendy

Jak tłumaczy Dylewski, architekt rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI), który na koncie ma współpracę z działami marketingu międzynarodowych korporacji, przywiązanie klientów do marek i miejsc (customer experience & satisfaction) tworzy się poprzez budowanie relacji i podnoszenie standardów obsługi klienta. Jak przekonuje, w dobie ogromnej konkurencji samo „przekupywanie” klientów rabatami jest niewystarczające, o czym szczególnie przekonują się duże marki z branży FMCG. Podstawą budowania lojalności odbiorców stają się relacje z klientami, które są niezwykle trudne. Z badań wynika, że 98 proc. uwag i potrzeb klientów nie dociera do osób decyzyjnych w firmach, co stanowi olbrzymie pole do zagospodarowania na całym świecie. I tu właśnie pojawia się miejsce dla Consumer Intelligence.

CZYTAJ TAKŻE: Startup ze Szczecina pomoże szybciej sprzedać mieszkanie

Spółka jest właścicielem dwóch produktów: Blovly oraz 2take.it – platform, które wspomagają w budowaniu przywiązania klientów do dużych marek. Dzięki Blovly, zaraz po zeskanowaniu paragonu przy pomocy aplikacji (podobnie jak kodu QR), użytkownik otrzymuje nagrody od marek, których produkty wybrał, a same marki zyskują rozbudowany moduł raportowy (aktualizowany na bieżąco), z dostępem do wszystkich ważnych informacji o klientach i ich zwyczajach zakupowych. Na tej podstawie mogą szczegółowo analizować zachowania konsumentów i przewidywać trendy.

Zespół zarządzający Consumer Intelligence, czyli Dylewski i wspierający go Michał Barański (drugi członek zarządu ma ponad 15-letnie doświadczenie na rynku detalicznym i tzw. produktów szybko zbywalnych – FMCG), podkreśla, że budowanie lojalności m.in. w oparciu o dane z zeskanowanych paragonów sklepowych to skuteczne rozwiązanie. Firmy otrzymują bowiem autentyczne dane o zakupach, które mogą być wykorzystane do efektywnej analizy i prowadzenia strategicznych działań. Startup zapewnia też rozwiązanie do dwustronnej, błyskawicznej komunikacji z konsumentem, bez instalowania sprzętu, wydawania kart i poświęcania czasu pracowników na obsługę. Dodatkowo startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne (feedback) oraz rzetelne opinie po zakupie produktów i usług widniejących na paragonie.

Reklama
Reklama

startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne

Z rozwiązania polskiego startupu korzystają już klienci branży FMCG oraz centra handlowe. Firma kooperuje m.in. z takimi sklepami online jak CCC, 5-10-15, Merlin.pl, eobuwie.pl, Tesco, Sephora czy Rossmann. Ale swoją ofertę adresuje zarówno do małych firm (m.in. kawiarnie, salony piękności, sklepy internetowe), jak i agencji reklamowych, eventowych, PR czy samych producentów. Co ciekawe, Consumer Intelligence przygotowuje także wdrożenia dla miast.

Inwestor pomoże w zagranicznej ekspansji

Startup myśli już o intensywnej międzynarodowej ekspansji. W realizacji planów pomóc mogą pieniądze, które firma pozyskała w październiku br. od inwestora. Potencjał w projekcie Krystiana Dylewskiego dostrzegł fundusz KnowledgeHub Starter, który pomagał już takim młodym, innowacyjnym biznesom jak Cateringoo, Sparkly, RevDeBug czy Genomtec ID. W sumie na Consumer Intelligence wyłoży do 3 mln zł.

– Cieszy nas zaufanie ze strony inwestorów i fakt, że środki pochodzą z funduszu wyspecjalizowanego w inwestycjach z obszaru martech i szeroko pojętego marketingu, z którego też wywodzą się jego przedstawiciele. Dzięki temu mogliśmy liczyć na profesjonalną ocenę naszego rozwiązania oraz zrozumienie jego potencjału dla branży – komentuje Krystian Dylewski.

CZYTAJ TAKŻE: Najcenniejszy na świecie startup urósł na wirusie i wideokonferencjach

Podkreśla, że pozyskane środki przeznaczone zostaną na wyjście z ofertą na kolejne rynki zagraniczne. – Obecnie, prócz Polski, kierujemy nasze rozwiązanie na rynek słowacki, czeski oraz ukraiński – dodaje.

Reklama
Reklama

Sam inwestor nie ukrywa, że wiąże spore oczekiwania z warszawskim martechem.

– Zdecydowaliśmy się na inwestycję w projekt Consumer Intelligence, ponieważ łączy on kilka zauważalnych trendów i obszarów w komunikacji marek z klientami. Istotne było dla nas również doświadczenie zespołu, który tworzy ten projekt – wyjaśnia Grzegorz Chyliński, partner zarządzający w KnowledgeHub Starter. – Wierzymy, że połączenie ich eksperckich kompetencji z zakresu sztucznej inteligencji, danych oraz marketingu z możliwościami ekspansji zagranicznej przyniesie spodziewane rezultaty – kontynuuje.

Globalny rynek technologii marketingowych w 2019 r. wyceniany był na niemal 122 mld dol. Popyt na tego typu rozwiązania w skali roku rośnie w ponad 20-proc. tempie. Jednak wydatki na systemy martech na najbardziej rozwiniętych rynkach wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat aż dwukrotnie.

Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Materiał Promocyjny
HackNation 2025, czyli technologie, które nie skończą w szufladzie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama