Reklama

Mimo pandemii szybko rosną inwestycje w krajowe startupy

Aż 90 proc. funduszy private equity i venture capital mimo pandemii i światowej recesji ocenia swoją sytuację jako stabilną (66 proc.) lub rokującą poprawę (24 proc.).

Publikacja: 25.01.2021 22:28

Mimo pandemii szybko rosną inwestycje w krajowe startupy

Foto: Fotorzepa/ Marta Bogacz

– O branży PE mówi się jak o papierku lakmusowym polskiej gospodarki. Wyniki badania, które przeprowadziliśmy, dowodzą odporności funduszy – mówi Piotr Dalak, associate partner w JP Weber.

W badaniu „Barometr branży PE i VC”, opracowanym przez JP Weber i Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych, wzięły udział fundusze PE i VC aktywnie działające nad Wisłą. Niemal wszystkie (95 proc.) wskazują, że sytuacja gospodarcza w kraju się pogarsza, równocześnie co piąty spodziewa się zwrotu z inwestycji (47 proc. liczy na podobny poziom zwrotu co w 2019 r.). Równocześnie jednak 44 proc. badanych obawia się zmniejszenia budżetów na nowe inwestycje. Mimo to wyniki pozwalają na optymizm. 46 proc. funduszy wskazuje bowiem, że pandemia nie wpłynęła na decyzje związane z ich działalnością, kolejne 28 proc. mówi, iż dostrzega ten wpływ w niewielkim stopniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama