Notowana na NewConnect spółka technologiczna z Gdańska opracowała rozwiązanie, które umożliwia rozmowę telefoniczną pomiędzy człowiekiem a maszyną. A zrobiła to, nim jeszcze światło dzienne ujrzał Google Duplex, czyli inteligentny asystent głosowy, który w naszym imieniu może np. zarezerwować stolik w restauracji. Rozmawiający z nim ludzie nie są w stanie rozpoznać, że mają do czynienia ze sztuczną inteligencją.
Między Siri a Ivoną
Voicetel swoje rozwiązanie zaczął budować w 2012 r. – niedługo po przejęciu Siri przez Apple’a i krótko przed akwizycją polskiego startupu Ivona przez Amazona (obie firmy dzięki tym inwestycjom stworzyły zaawansowanych asystentów głosowych).
– Połączenie świata rozpoznawania mowy z technologiami przetwarzania języka naturalnego, światem telekomunikacji oraz gotowymi rozwiązaniami dla tzw. chatbotów okazało się nie lada wyzwaniem, któremu w tamtych czasach nikt przed nami nie zdołał do końca sprostać – mówi Dawid Wójcicki, prezes spółki Voicetel. – Szybko przekonaliśmy się, że musimy się skupić nad własnym rozwiązaniem do przetwarzania intencji w naturalnym procesie dialogowym. Tak powstała w 2015 r. Brilliance, technologia umożliwiająca prowadzenie swobodnej rozmowy na głos pomiędzy człowiekiem a maszyną – wspomina.
CZYTAJ TAKŻE: Platformę Planet Plus zbudował w londyńskim metrze
Technologia ta jest dziś fundamentem produktów i projektów, które wychodzą spod ręki gdańskiego startupu. – Etap badań i pierwszych kilkudziesięciu istotnych komercjalizacji mamy za sobą. Dzisiaj wdrożenia realizujemy już w usystematyzowany sposób. Priorytetem na najbliższe dwa lata jest dla nas standaryzacja i upowszechnianie sprofilowanych rozwiązań dla każdej wielkości biznesu – tłumaczy prezes Voicetelu.