Reklama
Rozwiń

Pacjent nie oszuka już lekarza. Nietypowy biznes polskiego startupu

Igła do biopsji, która eliminuje zakażenia, produkt mający zapobiegać sytuacji, gdy pacjent oszukuje lekarza, że przyjął lek, czy opioid ze zredukowanymi skutkami ubocznymi – to tylko część innowacji, jakie wdroży Orphinic Scientific.

Publikacja: 30.11.2021 01:24

Orphinic Scientific to startup, który pomaga innym startupom z Polski i naszego regionu Europy w roz

Orphinic Scientific to startup, który pomaga innym startupom z Polski i naszego regionu Europy w rozwoju nowych technologii medycznych. Firma zainwestowała m.in. w rozwój innowacyjnych opioidów.

Foto: Medicofarma

Startup założony przez Adama Kruszewskiego prowadzi dość nietypowy biznes – wyszukuje ciekawe projekty medyczne na całym świecie i inwestuje w nie. Znalezienie prawdziwie innowacyjnych przedsięwzięć nie jest proste, dlatego kluczowa dla firmy jest kooperacja z siecią kontaktów. Orphinic współpracuje z uniwersytetami, ale kluczowa w doborze inwestycji staje się sztuczna inteligencja (stosowany algorytm jest w stanie wskazać przełomowe projekty).

Spółka Kruszewskiego zaangażowała się już w osiem przedsięwzięć i ma plan, aby wyjść z tych inwestycji za dwa lata. – Jesteśmy dość nietypowym startupem – przyznaje prezes Orphinica.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku