Mateusz Kowalczyk oraz Jakub Fryszczyn podczas studiów pracowali w restauracjach w Kopenhadze i Warszawie. To tam doświadczyli osobiście problemu marnowania jedzenia. Widok wyrzucanej do śmieci żywności zainspirował ich do stworzenia Foodsi. Startup, który powstał dwa lata temu, nie miał łatwego startu. Kowalczyk i Fryszczyn na początku rozwijali go z własnych, zarobionych podczas studiów pieniędzy oraz reinwestując pierwsze przychody. Wytrwałość i ciężka praca przyniosły efekty – bez budżetów reklamowych i zewnętrznych inwestycji pozyskali ponad tysiąc lokali w kilkunastu miastach w Polsce. Dziś z rozwiązań lublińskiej spółki korzystają placówki w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu, a partnerami są m.in. restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie, a także sklepy spożywcze. Wśród nich warto wymienić choćby takie marki, jak Oskroba, Salad Story, sklepy Stokrotka, A. Blikle, a także Przystanek Piekarnia, Olimp czy katering dietetyczny Body Chief.