Aktualizacja: 01.07.2025 08:24 Publikacja: 13.12.2021 17:12
Apka Foodsi to polski sposób na sprzedaż nadwyżek jedzenia
Foto: mat. pras.
Mateusz Kowalczyk oraz Jakub Fryszczyn podczas studiów pracowali w restauracjach w Kopenhadze i Warszawie. To tam doświadczyli osobiście problemu marnowania jedzenia. Widok wyrzucanej do śmieci żywności zainspirował ich do stworzenia Foodsi. Startup, który powstał dwa lata temu, nie miał łatwego startu. Kowalczyk i Fryszczyn na początku rozwijali go z własnych, zarobionych podczas studiów pieniędzy oraz reinwestując pierwsze przychody. Wytrwałość i ciężka praca przyniosły efekty – bez budżetów reklamowych i zewnętrznych inwestycji pozyskali ponad tysiąc lokali w kilkunastu miastach w Polsce. Dziś z rozwiązań lublińskiej spółki korzystają placówki w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Trójmieście i Wrocławiu, a partnerami są m.in. restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie, a także sklepy spożywcze. Wśród nich warto wymienić choćby takie marki, jak Oskroba, Salad Story, sklepy Stokrotka, A. Blikle, a także Przystanek Piekarnia, Olimp czy katering dietetyczny Body Chief.
Nowoczesne kabiny, panoramiczne okna, cena od 79 euro – niemiecki start-up Nox Mobility planuje rewolucję na tor...
Start-up Seecoin wdraża nowatorski system, który pozwoli reklamodawcom wejść w interakcję z odbiorcami. Jego twó...
Firma, która opracowuje systemy AI i drony uderzeniowe, dość niespodziewanie stała się jedną z najcenniejszych u...
Twórca start-upu Jetson One Tomasz Patan wprowadza na rynek kolejną wersję pojazdu, o którym jest już głośno na...
Proces cyfryzacji nabiera tempa także w polskiej gospodarce. Od menedżerów i pracowników będzie wymagał nowych k...
Polski youtuber i przedsiębiorca postanowił, opierając się wyłącznie na sztucznej inteligencji, zbudować od pods...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas