Aktualizacja: 06.11.2024 22:32 Publikacja: 11.01.2022 01:57
Druk 3D przyspiesza rewolucję związaną z zastępowaniem produkcji masowej zindywidualizowaną
Foto: asharkyu / shutterstock
Wybierając produkt, klienci coraz częściej zwracają uwagę na możliwość nadania mu indywidualnego charakteru. Customizacja otwiera epokę inteligentnej produkcji łączącej technologie z emocjami i doświadczeniem klienta. Ten trend starają się wykorzystać startupy.
Start-up wydzielony z Uniwersytetu Warszawskiego stworzył innowacyjną linię mikrobiologicznych preparatów na bazie grzybów i bakterii. Mają pomóc rolnikom i ogrodnikom.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Rodzima elektronika jest w stanie wejść na rynek chiński, choć Polacy są przyzwyczajeni do odwrotnego kierunku handlu. Cyfrowe narzędzie spółki Vasco Electronics ma pomóc przełamać bariery biznesowe w Azji.
Szwajcarski start-up Deep Atomic zbudował mały reaktor modułowy (SMR), który nadaje się szczególnie dla pochłaniających coraz więcej energii centrów danych obsługujących sztuczną inteligencję, kopalni kryptowalut czy do obsługi usług chmurowych.
Amerykański start-up z polskimi korzeniami stworzył eWave – minimalistyczne urządzenie do monitoringu pracy serca metodą Holtera. Projekt skusił inwestorów znad Wisły.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
AI rozpycha się w sektorze medycznym. Jak algorytmy wpłyną na poprawę zdrowia i czy mogą wydłużyć nasze życie? Te polskie projekty dają odpowiedź.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Po trzech kwartałach kradzieży w handlu ubyło aż o ponad 30 proc. w ujęciu rocznym. Eksperci wskazują, że to efekt wynikający ze znacznego złagodzenia prawa.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.
Sieć sceptycznie podchodzi do projektu Lewicy, by 24 grudnia był dniem wolnym od pracy. Firma jest zadowolona ze swoich wyników i zapowiada dalszy błyskawiczny rozwój sieci sklepów.
Start-up wydzielony z Uniwersytetu Warszawskiego stworzył innowacyjną linię mikrobiologicznych preparatów na bazie grzybów i bakterii. Mają pomóc rolnikom i ogrodnikom.
Rosyjskie koncerny naftowe doświadczają coraz większych trudności w remontach rafinerii wyposażonych w urządzenia i technologie z importu. Trzy rafinerie, w tym jedna z największych, należąca do Łukoilu, przedłużyły postoje remontowe aż do grudnia.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas