Do nowatorskiego przedsięwzięcia udało się już zaprzęgnąć ekspertów zarówno branży VR, jak i popularnych nad Wisłą escape roomów. Bluekey z powodzeniem zamknęła też rundę inwestycyjną, której przewodził fundusz YouNick Mint. Spółka pozyskała 5,65 mln zł. Teraz startup musi udowodnić, że jest w stanie wnieść powiew świeżości na rynek wirtualnej rzeczywistości, który globalnie za pięć lat ma być wart ponad 100 mld dol.
Pokój zagadek dla szerokiej publiczności
Bluekey rozpoczął działalność od produkcji gier na platformy VR inspirowanych istniejącymi escape roomami. Ma to zapewnić spółce rozpoznawalność na rynku, a także kontakt z klientami i partnerami z branży pokojów zagadek. W kolejnych etapach spółka planuje wdrożyć rozwiązania technologiczne, które umożliwią digitalizację takiej formy rozrywki na masową skalę.
– Dzięki naszym produkcjom gracze będą mieli dostęp do pokojów zagadek z całego świata, a właściciele escape roomów otrzymają możliwość sprzedaży swoich produktów szerszej publiczności i to niezależnie od lokalizacji. Chcemy w ten sposób stworzyć cały ekosystem dla twórców i fanów escape roomów – wyjaśnia Michał Wróblewski, prezes startupu.
Escape roomy, które jeszcze w czasach przedpandemicznych zyskały ogromną popularność na całym świecie, dzięki Bluekey będą miały szansę odrodzić się więc w wirtualnej odsłonie.
Spółka pracuje obecnie nad pierwszymi cyfrowymi pokojami zagadek. Pomysł przypadł do gustu inwestorom. Rafał Roszak, partner zarządzający funduszu YouNick Mint, wskazuje, iż Bluekey tworzy rozwiązanie, które łączy wysoki poziom immersji i elementy społecznościowe. – Wierzymy, że takie połączenie przełoży się na dynamikę wzrostu tego projektu. Dzięki tej inwestycji rozwijamy zaangażowanie funduszy w sektor Web 3.0 – dodaje Roszak.