Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak przeniesienie sprzedaży do kanałów cyfrowych czy wzrost popularności gier mobilnych. Co będzie kolejną innowacją w rozrywce online? Przepisem na sukces może być nowy produkt start-upu Open Quiz – Yazzda.
– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie jest tak, że model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym, jak najwięcej ich pozyskać, a następnie ich komercjalizujemy wyświetlając reklamę – mówi Marek Dworak, założyciel Yazzdy.
– Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, aby użytkownik zapłacił za produkt lub usługę jest w świecie online niespotykane. Open Quiz ze swoim flagowym produktem Yazzda jest dla mnie fascynującym wyzwaniem między innymi z tego powodu, że przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online – dodaje Marek Dworak.
Czym Yazzda różni się od zwykłego quizu? To gra płatna o pieniądze, ale nie hazard. Odbywa się w czasie rzeczywistym i startuje co 30 sekund w różnych kategoriach. Próg wejścia jest niski, a wpłacona stawka i kupione w grze koła ratunkowe (gdy pytania okazują się zbyt trudne) łączą się w pule wygrywane po zaliczeniu kolejnych pytań. Ilu? Żeby wygrać cokolwiek – wystarczy zaliczyć siedem pytań - znając odpowiedź lub używając kół ratunkowych. Ale gra trwa dalej - kolejne pieniądze przypisane są do progów 14 i 21 pytań, oraz do rekordów (najdłuższych zaliczonych serii) dnia i miesiąca. Teoretycznie więc w każdej grze można wygrać nawet trzy pieniężne premie - od kilku do nawet kilku tysięcy złotych. Do jednej gry (co 30 sekund) można wejść równocześnie z dowolną ilością współgraczy. Można też grać samemu - wygrane są zawsze efektem kumulacji wpłat graczy na poszczególnych progach, o co dba innowacyjny algorytm stworzony przez OpenQuiz. Milion złotych za wiedzę? za refleks i spostrzegawczość? Wszystko zależy od frekwencji – Yazzda zapowiada wejście na rynek na wiosnę, choć już od sierpnia 2021 można produkt testować w wersji beta.
Twórcy Yazzdy chcą na nowo zdefiniować znaczenie cyfrowej rozrywki i stworzyć nowy model działania na globalnym rynku e-gamingu. Upraszczając - treści w internecie są na ogół darmowe, ale często byle jakie. Open Quiz zaprasza użytkowników mówiąc - zapłać kilka złotych i sprawdź co potrafisz w swojej ulubionej dziedzinie. Im więcej - tym więcej dla Ciebie! Przy okazji dowiesz się rzeczy, o których nie wiedziałeś. Jakich? Właśnie na to warto wydać parę złotych. Zespół Yazzdy postrzega grę jako produkt, przeznaczony dla ludzi ciekawych świata i chcących potwierdzić swoją wartość.