Yazzda z kolejną rundą finansowania

Start-up Open Quiz pozyskał ponad 1,2 mln zł, które przeznaczy na rozwój i marketing Yazzdy. Chodzi o grę łączącą quizy z nowoczesnym modelem biznesowym.

Publikacja: 20.06.2022 16:59

Yazzda z kolejną rundą finansowania

Foto: Adobe Stock

Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak przeniesienie sprzedaży do kanałów cyfrowych czy wzrost popularności gier mobilnych. Co będzie kolejną innowacją w rozrywce online? Przepisem na sukces może być nowy produkt start-upu Open Quiz – Yazzda.

– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie jest tak, że model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym, jak najwięcej ich pozyskać, a następnie ich komercjalizujemy wyświetlając reklamę – mówi Marek Dworak, założyciel Yazzdy.

– Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, aby użytkownik zapłacił za produkt lub usługę jest w świecie online niespotykane. Open Quiz ze swoim flagowym produktem Yazzda jest dla mnie fascynującym wyzwaniem między innymi z tego powodu, że przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online – dodaje Marek Dworak.

Czym Yazzda różni się od zwykłego quizu? To gra płatna o pieniądze, ale nie hazard. Odbywa się w czasie rzeczywistym i startuje co 30 sekund w różnych kategoriach. Próg wejścia jest niski, a wpłacona stawka i kupione w grze koła ratunkowe (gdy pytania okazują się zbyt trudne) łączą się w pule wygrywane po zaliczeniu kolejnych pytań. Ilu? Żeby wygrać cokolwiek – wystarczy zaliczyć siedem pytań - znając odpowiedź lub używając kół ratunkowych. Ale gra trwa dalej - kolejne pieniądze przypisane są do progów 14 i 21 pytań, oraz do rekordów (najdłuższych zaliczonych serii) dnia i miesiąca. Teoretycznie więc w każdej grze można wygrać nawet trzy pieniężne premie - od kilku do nawet kilku tysięcy złotych. Do jednej gry (co 30 sekund) można wejść równocześnie z dowolną ilością współgraczy. Można też grać samemu - wygrane są zawsze efektem kumulacji wpłat graczy na poszczególnych progach, o co dba innowacyjny algorytm stworzony przez OpenQuiz. Milion złotych za wiedzę? za refleks i spostrzegawczość? Wszystko zależy od frekwencji – Yazzda zapowiada wejście na rynek na wiosnę, choć już od sierpnia 2021 można produkt testować w wersji beta.

Twórcy Yazzdy chcą na nowo zdefiniować znaczenie cyfrowej rozrywki i stworzyć nowy model działania na globalnym rynku e-gamingu. Upraszczając - treści w internecie są na ogół darmowe, ale często byle jakie. Open Quiz zaprasza użytkowników mówiąc - zapłać kilka złotych i sprawdź co potrafisz w swojej ulubionej dziedzinie. Im więcej - tym więcej dla Ciebie! Przy okazji dowiesz się rzeczy, o których nie wiedziałeś. Jakich? Właśnie na to warto wydać parę złotych. Zespół Yazzdy postrzega grę jako produkt, przeznaczony dla ludzi ciekawych świata i chcących potwierdzić swoją wartość.

Ostatnio Open Quiz odbył kolejną rundę finansowania pozyskując ponad 1,2 mln zł przeznaczone na rozwój projektu i na działania marketingowe. Liderem konsorcjum inwestycyjnego jest Fundusz Cofounder Zone zarządzany przez Tomasza Golińskiego i Michała Siodę, do którego dołączyło 15-tu Aniołów Biznesu.

– Dużym wyzwaniem, które podjęliśmy jest stworzenie treści, a więc pytań w grze, zróżnicowanej pod względem tematycznym jak i o różnej trudności. Gra z jednej strony ma dawać czystą rozrywkę umożliwiając drobne wygrane w wielu kategoriach, ale też musi sprostać wymaganiom graczy chcących sprawdzić także wyższe aspiracje - zresztą nie mówimy tylko o wiedzy. W grze czas na odpowiedź to 7 sekund - czy obiekt na zdjęciu to Wieża Eiffla? ile sylab ma fraza >nieznośna lekkość bytu<? ile jest 13 x 12? data urodzin Newtona? do tego atrakcyjne ilustracje. Yazzda to nie hazard - od pokera odróżnia ją całkowita legalność, oraz rozmaitość dostarczanej rozrywki i kompetencji wymaganych do osiągnięcia wygranej. Ale towarzyszą jej podobne emocje - naprawdę gra o parę złotych potrafi wciągać, zwłaszcza że - jak na egzaminie - zawsze można liczyć na swój ulubiony ciąg pytań – mówi Marek Oleksy, pomysłodawca i również założyciel przedsięwzięcia. 

Projekt ma wejść na rynek za kilka tygodni. Dokładnej daty OpenQuiz na razie nie zdradza, ale już dziś można spróbować Yazzdy, pod adresem https://yazzda.com/ oraz przez aplikacje mobilne na systemy iOS i Android.

Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak przeniesienie sprzedaży do kanałów cyfrowych czy wzrost popularności gier mobilnych. Co będzie kolejną innowacją w rozrywce online? Przepisem na sukces może być nowy produkt start-upu Open Quiz – Yazzda.

– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie jest tak, że model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym, jak najwięcej ich pozyskać, a następnie ich komercjalizujemy wyświetlając reklamę – mówi Marek Dworak, założyciel Yazzdy.

Pozostało 85% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Google wsparło polską firmę. Blisko chce odmienić opiekę i leczenie dzieci
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Biznes Ludzie Startupy
Polska wyrzutnia bezzałogowców. Pierwsza na świecie taka technologia
Biznes Ludzie Startupy
Kombinezony ochronne mogą szkodzić. Polak rozwiązał ten problem
Biznes Ludzie Startupy
Kryształowa kula dla biznesu. Narzędzie tej polskiej fimy przewidzi skutki decyzji
Biznes Ludzie Startupy
Nie Bruksela, a Polacy chcą teraz karmić robakami. Mają więcej białka i witamin