Yazzda z kolejną rundą finansowania

Start-up Open Quiz pozyskał ponad 1,2 mln zł, które przeznaczy na rozwój i marketing Yazzdy. Chodzi o grę łączącą quizy z nowoczesnym modelem biznesowym.

Publikacja: 20.06.2022 16:59

Yazzda z kolejną rundą finansowania

Foto: Adobe Stock

Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak przeniesienie sprzedaży do kanałów cyfrowych czy wzrost popularności gier mobilnych. Co będzie kolejną innowacją w rozrywce online? Przepisem na sukces może być nowy produkt start-upu Open Quiz – Yazzda.

– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie jest tak, że model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym, jak najwięcej ich pozyskać, a następnie ich komercjalizujemy wyświetlając reklamę – mówi Marek Dworak, założyciel Yazzdy.

– Budowanie produktu online w całkiem innym modelu biznesowym – gdzie od samego początku chcemy, aby użytkownik zapłacił za produkt lub usługę jest w świecie online niespotykane. Open Quiz ze swoim flagowym produktem Yazzda jest dla mnie fascynującym wyzwaniem między innymi z tego powodu, że przełamuje stereotypowe podejście do rozrywki online – dodaje Marek Dworak.

Czym Yazzda różni się od zwykłego quizu? To gra płatna o pieniądze, ale nie hazard. Odbywa się w czasie rzeczywistym i startuje co 30 sekund w różnych kategoriach. Próg wejścia jest niski, a wpłacona stawka i kupione w grze koła ratunkowe (gdy pytania okazują się zbyt trudne) łączą się w pule wygrywane po zaliczeniu kolejnych pytań. Ilu? Żeby wygrać cokolwiek – wystarczy zaliczyć siedem pytań - znając odpowiedź lub używając kół ratunkowych. Ale gra trwa dalej - kolejne pieniądze przypisane są do progów 14 i 21 pytań, oraz do rekordów (najdłuższych zaliczonych serii) dnia i miesiąca. Teoretycznie więc w każdej grze można wygrać nawet trzy pieniężne premie - od kilku do nawet kilku tysięcy złotych. Do jednej gry (co 30 sekund) można wejść równocześnie z dowolną ilością współgraczy. Można też grać samemu - wygrane są zawsze efektem kumulacji wpłat graczy na poszczególnych progach, o co dba innowacyjny algorytm stworzony przez OpenQuiz. Milion złotych za wiedzę? za refleks i spostrzegawczość? Wszystko zależy od frekwencji – Yazzda zapowiada wejście na rynek na wiosnę, choć już od sierpnia 2021 można produkt testować w wersji beta.

Twórcy Yazzdy chcą na nowo zdefiniować znaczenie cyfrowej rozrywki i stworzyć nowy model działania na globalnym rynku e-gamingu. Upraszczając - treści w internecie są na ogół darmowe, ale często byle jakie. Open Quiz zaprasza użytkowników mówiąc - zapłać kilka złotych i sprawdź co potrafisz w swojej ulubionej dziedzinie. Im więcej - tym więcej dla Ciebie! Przy okazji dowiesz się rzeczy, o których nie wiedziałeś. Jakich? Właśnie na to warto wydać parę złotych. Zespół Yazzdy postrzega grę jako produkt, przeznaczony dla ludzi ciekawych świata i chcących potwierdzić swoją wartość.

Ostatnio Open Quiz odbył kolejną rundę finansowania pozyskując ponad 1,2 mln zł przeznaczone na rozwój projektu i na działania marketingowe. Liderem konsorcjum inwestycyjnego jest Fundusz Cofounder Zone zarządzany przez Tomasza Golińskiego i Michała Siodę, do którego dołączyło 15-tu Aniołów Biznesu.

– Dużym wyzwaniem, które podjęliśmy jest stworzenie treści, a więc pytań w grze, zróżnicowanej pod względem tematycznym jak i o różnej trudności. Gra z jednej strony ma dawać czystą rozrywkę umożliwiając drobne wygrane w wielu kategoriach, ale też musi sprostać wymaganiom graczy chcących sprawdzić także wyższe aspiracje - zresztą nie mówimy tylko o wiedzy. W grze czas na odpowiedź to 7 sekund - czy obiekt na zdjęciu to Wieża Eiffla? ile sylab ma fraza >nieznośna lekkość bytu<? ile jest 13 x 12? data urodzin Newtona? do tego atrakcyjne ilustracje. Yazzda to nie hazard - od pokera odróżnia ją całkowita legalność, oraz rozmaitość dostarczanej rozrywki i kompetencji wymaganych do osiągnięcia wygranej. Ale towarzyszą jej podobne emocje - naprawdę gra o parę złotych potrafi wciągać, zwłaszcza że - jak na egzaminie - zawsze można liczyć na swój ulubiony ciąg pytań – mówi Marek Oleksy, pomysłodawca i również założyciel przedsięwzięcia. 

Projekt ma wejść na rynek za kilka tygodni. Dokładnej daty OpenQuiz na razie nie zdradza, ale już dziś można spróbować Yazzdy, pod adresem https://yazzda.com/ oraz przez aplikacje mobilne na systemy iOS i Android.

Pandemia przyspieszyła znane już wcześniej trendy, takie jak przeniesienie sprzedaży do kanałów cyfrowych czy wzrost popularności gier mobilnych. Co będzie kolejną innowacją w rozrywce online? Przepisem na sukces może być nowy produkt start-upu Open Quiz – Yazzda.

– Większość mojej kariery zawodowej to funkcjonowanie w przemyśle czasu wolnego i mediach, gdzie należy wyważyć aspekty finansowe i artystyczne. Przeważnie jest tak, że model biznesowy polega na tym, że staramy się zainteresować określonym produktem użytkowników i tym samym, jak najwięcej ich pozyskać, a następnie ich komercjalizujemy wyświetlając reklamę – mówi Marek Dworak, założyciel Yazzdy.

Pozostało 85% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja na skalę światową. Polacy znaleźli sposób na braki wody i żywności
Biznes Ludzie Startupy
Polskie urządzenie wyczuje chemię. Wykryje i zbada niemal każdą substancję
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów