Aktualizacja: 26.01.2025 16:19 Publikacja: 20.06.2022 17:43
Można zapomnieć o kanapce w przerwie obiadowej. Polski startup SmartLunch stworzył platformę, która umożliwia pracownikom fabryk zamawianie ciepłych posiłków na cały tydzień
Foto: Antoine Barraud/shutterstock
To nie jest typowy catering czy popularny tzw. Pan Kanapka, ani nawet konkurencja dla Pyszne.pl – startup SmartLunch (co można tłumaczyć jako sprytny obiad) ma zbliżony pomysł na biznes, ale zagospodarował niszę, którą rywalom ciężko sprawnie zagospodarować. Chodzi o jednoczesne nakarmienie – w jednym miejscu i o jednej porze – setek osób. Im się to jednak udało. Spółka Mateusza Tałpasza jest wśród liderów rodzimego rynku dostaw jedzenia (tzw. food delivery), ale w kanale B2B.
Inwestorzy wpompowali w firmę ElevenLabs, która tworzy syntetyczne głosy trudne do odróżnienia od naturalnych, kolejne setki milionów dolarów, a jej wycena sięga już 3-3,3 mld dol. Triumfalny pochód przez USA wciąż trwa.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Polski start-up Holi Health, uznany za jeden z 10 najbardziej innowacyjnych w obszarze zdrowia i wellness w UE, szykuje mocną ekspansję. Na celowniku są Włochy i Hiszpania.
Projekt technologii biometrycznej, która niweluje konieczność posiadania portfela, zyskuje kolejne funkcjonalności.
Polski deeptech wdraża innowacyjną technologię, która ma usprawnić nowoczesną komunikację. Spółka z Lublina zaczęła realizować projekty dla NATO.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
Poprzednik grał w hollywoodzkim przeboju, ten lata i jeździ w trudnym terenie. Uniwersalna konstrukcja to projekt start-upu B-Technology. Inne rodzime firmy też mają czym podbić rynek „air mobility”.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Kilkanaście pizzerii na świecie wypowiedziało wojnę podawaniu pizzy hawajskiej. Czyli do typowych składników dodawany jest ananas. To prowokacja, czy chwyt marketingowy?
Inwestorzy wpompowali w firmę ElevenLabs, która tworzy syntetyczne głosy trudne do odróżnienia od naturalnych, kolejne setki milionów dolarów, a jej wycena sięga już 3-3,3 mld dol. Triumfalny pochód przez USA wciąż trwa.
Stworzyli zaawansowaną technologię dla bezobsługowych sklepów Żabka Nano, a teraz po ich rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji sięgają szpitale. System od VitVio „zwiększa wydajność i bezpieczeństwo na salach operacyjnych".
Polski start-up Holi Health, uznany za jeden z 10 najbardziej innowacyjnych w obszarze zdrowia i wellness w UE, szykuje mocną ekspansję. Na celowniku są Włochy i Hiszpania.
Szwedzki rząd rozważa zakaz używania mediów społecznościowych dla nastolatków na wzór rygorów stosowanych w Australii.
Polski deeptech wdraża innowacyjną technologię, która ma usprawnić nowoczesną komunikację. Spółka z Lublina zaczęła realizować projekty dla NATO.
Poprzednik grał w hollywoodzkim przeboju, ten lata i jeździ w trudnym terenie. Uniwersalna konstrukcja to projekt start-upu B-Technology. Inne rodzime firmy też mają czym podbić rynek „air mobility”.
Restauracja „Bottiglieria 1881” z Krakowa, wyróżniona dwiema gwiazdkami Michelin, przechodzi gruntowny remont. Lokal ponownie otworzy się za dwa tygodnie. „Strach pomyśleć, co tu będzie się działo po remoncie” – zapowiada Przemysław Klima, szef kuchni i współwłaściciel lokalu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas